پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری به بانک شهر

شهر: سال گذشته نزدیک به یک هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری از طریق واگذاری پروژه به بانک شهر پرداخت شد و امسال هم نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه به بانک شهر معرفی شد که این بانک ۲۰۰ میلیارد تومان را انتخاب کرد اما ممکن است تا یک هزار میلیارد تومان دوباره به بانک شهر واگذار شود.  

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در گفتگو با شهر، در پاسخ به پرسشی درباره میزان مشارکت بانک‌ها در پروژه‌ها، توضیح داد: در پروژه بازار قطعات منطقه ۲۱، «بانک ملی» شراکت داشت، اما درباره «بانک شهر» شرایط متفاوت است و سازمان برای پرداخت بخشی از بدهی‌ها، تعدادی از پروژه‌ها را به این بانک واگذار کرد.
او ادامه داد: بخشی از ماموریت سرمایه گذاری و کسب درآمد ، خرید و فروش است و اینکه یکی، دو پروژه به بانکی برای پرداخت بدهی واگذار شود امری غیرمعمول نیست، پروژه «آبنوس» و بیمارستان «آتیه دو» و مجتمع «نوروز» بابت بدهی ها واگذار شد. پارسال حدود یک هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری از طریق واگذاری پروژه به بانک شهر پرداخت شد و امسال هم حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه معرفی شد که این بانک ۲۰۰ میلیارد تومان  را انتخاب کرد اما ممکن است تا یک هزار میلیارد تومان دوباره به بانک شهر پروژه داده شود.  

پرداخت همه بدهی‌ها به بانک شهر با ورود شهر آفتاب به بورس
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره ورود «شهرآفتاب» به بازار سرمایه گفت: اصل ورود به بازار سرمایه, منطق درستی است، درواقع باید دارایی های انبوه را به سهم تبدیل کرد و از طریق خرید یا فروش، تامین مالی پروژه ها را انجام داد. در شهر آفتاب حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه وجود دارد، اگر این میزان در بازار بورس عرضه می‌شد، امکان پرداخت تمام بدهی بانک شهر وجود داشت در عین اینکه مالکیت نمایشگاه هم همچنان دست شهرداری باقی می ماند.   
این مقام مسئول معتقد است؛ اگر پیش از این، سهام شرکتهای شهرداری تهران به بازار سرمایه عرضه می‌شد، این نهاد از مشکلات مالی و همچنین دریافت وام و استقراض نجات پیدا می‌کرد.

خبرنگار: فریبا حمانی

۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 2585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =