آموزش به ۲۰۰ کسب و کار با مدیریت بانوان برای ارتقای فروش

معاون توانمندسازی بانوان شهرداری تهران از ارائه آموزش به ۲۰۰ نوع کسب و کاری که اداره کنندگان آن بانوان بودند خبر داد و گفت: این آموزش ها باعث ارتقای فروش محصولات آنها شد.

 فاطمه یازرلو  در حاشیه هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: نمایشگاه زنان و تولید ملی به صورت مستمر سالی دوبار از سال ۱۳۹۰  در حال برگزاری است. این نمایشگاه در راستای معیشت پایدار زنان شهر تهران با اولویت زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سعی کرده ایم زمینه عرضه تولیدات و کالاهای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار را  با کیفیت بالا در کنار برند های مطرح در این زمینه قرار دهیم، افزود: این اقدام باعث شد تا هم امکان خرید این محصولات برای شهروندان ایجاد شود و هم زنان امکان ارائه تولیدات خود را داشته باشند.
معاون توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ادامه داد: هم اکنون هفدهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی در حال برگزاری است . امسال مراکز کوثر که محلی برای اشتغال کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار هستند، توانسته اند در کنار تولید کنندگان برتر ایرانی رقابت خوبی را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در دوره های نخست برگزاری این نمایشگاه تولید کنندگان برتر ایرانی و همچنین مراکز کارآفرینی کوثر و مشاغل خانگی در کنار هم بودند، بیان کرد: اما اولویت ارائه محصولات با کیفیت در اختیار برندهای مطرح ایرانی بود. اما در طول ۱۰ سال بر روی محصولات مشاغل خانگی بانوان کار شد و در هفدهمین دوره  این بخش توانست با قدرت بیشتری در کنار برندهای مطرح ایرانی حضور داشته باشد.
یازرلو یادآور شد: در مجموع ۱۹ مرکز کارآفرینی کوثر شهرداری تهران توانستند با ارائه محصولات با کیفیت حضور داشته باشند. ۳۱۰ کسب و کار خرد و مشاغل خانگی نیز به ارائه محصولاتی مانند کیف و کفش، پوشاک و صنایع دستی می پردازند.
وی تاکید کرد: حدود ۵هزار زن سرپرست خانوار در قالب ۳۱۰ کسب و کار مشغول فعالیت هستند و امیدواریم از فروش خوب نیز منتفع شوند.
معاون توانمند سازی بانوان شهرداری تهران گفت: ما در ۴ نقطه شهر تهران نمایشگاه دائمی داریم که امیدواریم این ظرفیت توسعه پیدا کند همچنین از سایر امکانات مدیریت شهری مانند فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار نیز  استفاده خواهیم کرد. به طوری که در تعامل هستیم تا بتوانیم بخشی از غرفه های این مراکز را در اختیار بانوان قرار دهیم تا تولیداتی را که  بانوان دارند و با کیفیت هستند؛ عرضه شود.
وی با اشاره به ایجاد امکان اشتغال زنان دارای محکومیت رای باز توسط شهرداری تهران افزود: اداره کل امور بانوان تفاهم نامه ای را در رابطه با بانوان زندانی رای باز با قوه قضائیه امضا کرده که در پی آن حدود ۲۰۰ نفر از این افراد به ما معرفی شدند. آنها بعد از تشکیل پرونده مددکاری به مراکز کارآفرینی  معرفی شدند و مطابق قانون کار حقوق دریافت می کنند.
یازرلو ادامه داد: در رابطه با کسب و کارهای خانگی نیز که در این دوره در کنار برنده ای مطرح حضور دارند اقدام به برگزاری دوره های آموزشی با هدف ارتقای این مشاغل کرده ایم و ۲۰۰ مورد کسب و کار که مدیریت آن بر عهده بانوان هست؛ در این دوره های آموزشی فشرده شرکت کردند و موفق به عرضه بیشتر محصولات خود شدند.
انتهای پیام/
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 25870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =