تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی مصوب شد

شهر: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۴ رأی موافق، ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار شهر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست وهفتمین جلسه علنی شورا  ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقای کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران را بررسی کردند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این باره سه پیشنهاد را مطرح کرد و در تشریح پیشنهاد اول گفت: اگر کلمه «متقاضی» در این ماده واحده حذف شود اختیاری بودن موضوع ایمنی را از بین می برد و در حقیقت موارد تعیین شده برای اماکن عمومی و خصوصی الزام آور خواهد شد. با وجود کلمه «متقاضی» هر کسی که بخواهد هزینه ایجاد ظرفیت سازی های سازمان آتش نشانی را پرداخت می کند و اگر کسی نخواهد آن را پرداخت نمی کند لذا اگر کلمه متقاضی حذف شود موضوع اجباری قلمداد خواهد شد. بی تردید اگر اختیاری باشد تحقق پذیر نیست.

رسولی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: قطعا الزام آور بودن موارد ایمنی برای تمام ساکنان شهر تهران امر بسیار حیاتی و مهمی است. در رعایت استانداردهای ایمنی تردیدی وجود ندارد اما در اینجا تعیین بهای خدمات انجام می شود لذا از این مسیر نمی توانیم یک مقرری جهان شمول تعیین کنیم. قطعا اگر متقاضی در اینجا حذف شود محتوای ماده واحده ابتر می ماند. سالاری در ادامه با اصرار ریاست شورای شهر تهران و سایر اعضا پیشنهاد خود را پس گرفت.

سالاری پیشنهاد دوم خود را این طور عنوان کردکه ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد سامانه پایش هوشمند اعلام حریق و دریافت هزینه های آن توسط سازمان آتش نشانی است و دریافت هزینه ها باید منوط به لازم الاجرا بودن سامانه شود.

صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این باره توضیح داد و سالاری را قانع کرد. پیشنهاد سوم سالاری به درخواست محسن هاشمی، رئیس شورای شهر به دلیل شیوع کرونا پس گرفته شد .

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با ۱۴ رأی موافق از مجموع ۱۴ نفر حاضر در جلسه ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی را به تصویب رساندند.

۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 2591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =