۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 2597

طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تصویب شد

از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت پیش بینی شده تاکنون ۲۳۰ هزار نفر در منطقه ۲۲ ساکن شده اند
طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تصویب شد

شهر: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران در دستور کار دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت و کلیات این طرح به تصویب اعضای این شورا رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، در ابتدای بررسی این دستور، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: در مدیریت شهری دوره پنجم اولین نشست طرح تفصیلی مربوط به منطقه ۲۲ شهرداری بود که با حضور شهردار و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران موضوع تسریع پیدا کرد و کلیات آن در سال ۹۸ به شورای عالی شهرسازی رفت و در آنجا تصویب شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: با رویکرد تعاملی با شهردار منطقه ۲۲ و دیگر ذی نفعان تلاش بر این بود طرح تفصیلی منطقه به سرانجام برسد.

سالاری ادامه داد: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران، امروز در صحن شورای شهر تهران در ۱۴ ماده و بیش از ۴۰ تبصره مطرح می‌شود و شهرداری تهران مکلف است، در مقیاس مشخص ۱/۲۰۰۰ (یک دو هزارم) آن را تهیه کند و یک نسخه آن را ممهور به شورای شهر تهران بدهد.

او بیان کرد: یکی از موارد مورد توجه در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ موضوع جمعیت‌پذیری بود، زیرا منطقه‌ای که می‌توانست صادرکننده خدمات باشد، در حال حاضر یکی از محروم‌ترین مناطق در سرانه‌های خدماتی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت برای جمعیت در منطقه ۲۲ پیش بینی شده است، اما آمارها نشان می‌دهد ۲۳۰ هزار نفر تا به امروز ساکن شده اند.

پس از طرح سوال میرلوحی کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای شورا با ۱۳ رأی موافق کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهران را به تصویب رساندند.

پس از تصویب کلیات، مواد مطرح و پس از اعلام پیشنهادها هر یک از مواد به رأی گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 2597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =