تقدیر از شهرداری برای شنبه‌های امید و افتخار/ لزوم راه‌اندازی کمیته عارضه‌سنجی ترافیک/ لوکوموتیو مدیریت شهری تهران بر روی ریل حرکت قرار گرفته است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نود و یکمین جلسه شورا، مسائلی از جمله تدوین طرح‌های موضعی برای محلات، اظهارنظرهای برخی افراد در خصوص مدیریت شهری، عارضه سنجی طرح ترافیک و اقدام مثبت شهرداری در راه‌اندازی بوستان ایرانیان را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در نود و یکمین جلسه شورا با اشاره به ارسال طرح موضعی منطقه گلابدره خاطرنشان کرد: یک طرح مبتنی بر ظرفیت های موجود در طرح جامع شهر تهران می تواند برای محله هایی از این دست اثرگذار باشد.

وی همچنین تصریح کرد: بالغ بر چند صد طرح موضعی تهیه شده که اگر منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم در محلات شود، قابل تقدیر است. کمیسیون ماده پنج قلک نیست و نباید شرکت های تک پلاک در آن افزایش یابد.

سلیمانی با بیان اینکه تقدیر از خانواده شهدا در صحن شورا اقدام خوبی است، یادآور شد: اگر شورا این فرصت را در نظر بگیرد که به جای حضور خانواده شهدا در شورا در خدمت آنها در منازلشان باشیم و از آنها تقدیر کنیم، اقدام بهتری خواهد بود.

احیای مرکز مطالعه و توسعه با پایه‌گذاری شهردار تهران

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مرکز مطالعه و توسعه در زمان تدوین طرح تفصیلی تشکیل شد، گفت: طرح های موضوعی و موضعی بر عهده این مرکز گذاشته شده بود که متاسفانه زمانی این مرکز منحل شد و مجدداً در سال قبل احیاء شده است.

وی ادامه داد: وقتی این مرکز منحل شد انبوهی از وظایف به معاونت شهرسازی سپرده شد که با احیای مجدد این مرکز، طرح های موضعی در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آقای زاکانی به عنوان پایه گذار این مرکز، خود پای کار آمد که این حضور و راه اندازی این مرکز می تواند در طرح تفصیلی بسیار مؤثر باشد.

تقدیر از شهرداری برای شنبه‌های امید و افتخار

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از نیروهایی که در مرزها به زائران خدمات رسانی می کنند، گفت: از شهردار تهران در راستای راه اندازی شنبه های امید و افتخار تقدیر می کنم.

لوکوموتیو مدیریت شهری تهران بر روی ریل حرکت قرار گرفته است

پرویز سروری نایب رئیس شورا با بیان اینکه اهتمام مدیریت شهری منجر به راه اندازی بوستان ایرانیان در منطقه ۱۹ شد، اظهار کرد: این بوستان به صورت صد در صد مناسب سازی شده و از تمام سمن های معلولین دعوت می کنم که در این بوستان حضور پیدا کنند و نظرات خود را به ما در این خصوص اعلام کنند.

وی با بیان اینکه لوکوموتیو مدیریت شهری تهران بر روی ریل حرکت قرار گرفته است، اظهار کرد: شاهد جیغ های بنفش و رنگارنگ هستیم و کسانی که می گفتند این شهردار یک سال هم نمی تواند بقا پیدا کند، به تعبیری نمی توانند غضب و خشم خود را نسبت به مدیریت جهادی و کارآمد نشان ندهند. آنها به دنبال این هستند که اقدامات دیده نشود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کسانی که سوپر انقلابی بودند امروز در رسانه های معاند بولد شده اند، تصریح کرد: هم افراد ضد انقلاب و هم کسانی که امید نداشتند نگران فعالیت مدیریت شهری هستند اما باید اعلام کنم که شهرداری اقدام خود را برای تحقق شعار تهران سربلند ادامه خواهد داد.

لزوم راه‌اندازی کمیته عارضه‌سنجی ترافیک

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورا در ادامه این جلسه با اشاره به مغفول ماندن طرح عارضه سنجی ترافیک گفت: کمیته عارضه سنجی شامل یک نماینده تام الاختیار معاونت شهرسازی و معماری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان نظام مهندسی، معاونت حمل و نقل و شهرسازی و معماری منطقه مذکور و دیگر نمایندگان است.

وی ادامه داد: متأسفانه این طرح مغفول مانده و در این سالها شاهد صدور پروانه برای ساختمان های بزرگ مقیاس بدون عارضه سنجی بوده ایم. ساختمان های زیادی بدون پیوست ترافیکی ساخته شده و یا در حال ساخت هستند. مقرر شده که معاونت فناوری پروسه ای را در سامانه صدور پروانه تشکیل دهد و شهرداری نیز موظف شد که املاک در حال ساخت در سامانه جامع اطلاعات مکانی تهران بارگذاری کند تا کمیته فنی بتوانند از آن بهره برداری کنند که تاکنون انجام نشده است.

نجفی تأکید کرد: این کمیته هرچه سریعتر باید تشکیل شود تا ترافیک موجود در شهر بدتر از این نشود. شهرداری تهران باید گزارش عملکرد را در این خصوص هر ۶ ماه یکبار ارائه دهد که از معاونت حمل و نقل درخواست می کنیم این گزارش را مطرح کند.

ایجاد نمادهای باستانی و فرهنگی شاخص شهرها در بوستان ایرانیان

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ضمن تقدیر از شهرداری برای راه اندازی بوستان ایرانیان یادآور شد: زمینی کنار این بوستان قرار دارد که باید به آن الحاق و نمادهای باستانی و فرهنگی شاخص استان های کشور در ابعاد کوچک در این بوستان ایجاد شود.

وی تأکید کرد: در بحث صنایع دستی و بازارچه های محلی باید به گونه ای عمل شود که جذابیت کافی برای انگیزه در مردم جهت مراجعه به این بوستان ایجاد شود.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 26036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =