زائران کربلا در موکب شهید همدانی شلمچه نایب الزیاره شهدا می‌شوند

شهردار منطقه یک گفت: در طرح نایب الشهید موکب شهید همدانی شلمچه، زائران به نیابت از شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافع حرم وحزب الله لبنان در پیاده روی اربعین شرکت می کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی گفت: در موکب نائب الشهید، زائران عبوری از مرز شلمچه به نیابت از یک شهید و با انتخاب کارت یکی از شهدا و همراه داشتن آن تا انتهای سفر، تمامی اعمال خود از جمله نماز، قرآن و اذکار شامل زیارت اربعین را به نیابت از شهید به جا می آورند.

وی با اشاره به اینکه کارت های نایب الشهید به ۵ زبان ترکی، فارسی، انگلیسی، عربی و اردو در بین زائران متقاضی توزیع می شود، گفت: زائرین در طی مسیر، دیگر دوستان و زوار را به توفیق نیابت از شهید دعوت نموده و استمرار رویه شهید را در تمامی امور  و خیرات و حسنات به جا آورده و باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین زائران عبوری می شوند.

حاجوی تصریح کرد: موکب شهید همدانی علاوه بر خدمات رسانی شهری به زائرین با رویکرد فرهنگی و اجتماعی نیز آماده سازی و سعی شده تا علاوه بر زائرین ایرانی و افغانستانی به زبان اردو نیز برنامه های متنوعی را برای زائرین پاکستانی فراهم نماید تا زائرین کشورهای همجوار با ورود به مرز شلمچه احساس غربت نداشته باشند.

شهردار منطقه یک گفت: یکی از چادرهای بزرگ این موکب ارائه خدمات فرهنگی چون برپایی روزانه نماز جماعت در هر نوبت، قرائت زیارت دعای پر فیض عاشورا و تلاوت سوره نور، مداحی با حضور گروه های خوزستانی، برپایی غرفه های فرهنگی از جمله غرفه نایب الشهید، کودک، معارف اسلامی و... است.

انتهای پیام 

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 26077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =