ارائه خدمت موکب سلام یا مهدی(عج) به زائران اربعین در سامرا

مدیر موکب سلام یا مهدی(عج) بیان کرد: امسال برای اولین بار موکب سلام یا مهدی(عج) به همت شهرداری تهران با استقرار در سامرا، به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

مهدی قمی مدیر موکب «سلام یا مهدی(عج)» در گفت‌وگو با خبرنگار شهر از خدمت‌رسانی این موکب به زائرین حسینی در ایام اربعین خبرداد و گفت: امسال برای اولین بار موکب سلام یا مهدی(عج) به همت شهرداری تهران در کنار مضیف حرمین عسکریین با مساحتی در حدود ۳۲۰۰ متر مکعب برپا شده است تا هم‌زمان با حضور زائران حضرت اباعبدالله در پیاده‌روی اربعین و حضور در شهر سامرا، بتواند خدمتگزار این عزیزان باشد. 

وی ادادمه داد: اسکان ۲ هزار نفر، پذیرایی و میان وعده روزانه ۱۴ هزار نفر، مراسم زیارت عاشورا و عزاداری، بسته‌های فرهنگی، کمک در نظافت و پاکسازی فضای اطراف حرمین با مشارکت ۱۰۰ پاکبان و همراهی ۱۰۰ خادم در داخل حرمین مطهر از خدمات این موکب به عزاداران حسینی است. 

قمی خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات موکب سلام یا مهدی(عج) به زائران حسینی، کمیته‌ رسانه این قرارگاه نیز بطور روزانه حال و هوای حرمین عسکریین و زائران شیفته‌ حضرت اباعبدالله در سامرا را به صورت زنده از پخش صداوسیما و شبکه‌های مجازی پوشش می‌دهد.

گفتنی است؛ مناطق ۱، ۲، ۳، ۵، ۱۱، ۱۵ و ۲۲ با حضور در مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، خسروی و زرباطیه و اعزام ۱۰۹۰ نیروی انسانی به مرزها، اقداماتی نظیر پاکسازی و نظافت در محدوده پایانه مرزی و فضاسازی محیطی، نصب پرچم و تامین روشنایی را انجام می دهند؛ همچنین حدود ۶۳ دستگاه از ماشین آلات شهرداری و ۱۸ اکیپ آتش نشانی نیز در مرزها مستقر شده اند و مناطق مذکور با برپایی ایستگاه های صلواتی به ارائه خدمات می پردازند.

انتهای پیام/

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 26089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =