همکاری تمامی نهادهای مسئول در برگزاری مراسم جاماندگان اربعین

شهردار منطقه ۱۶ گفت: خوشبختانه همه‌ نهادهای دخیل در برنامه پیاده روی اربعین با تمام توان خود برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اندکه امیدواریم بتوانیم با یاری امام حسین (ع)، مراسمی باشکوه و پرشور برگزار کنیم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، جلسه هماهنگی آئین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در منطقه ۱۶، با حضور مدیران بین بخشی، انتظامی، امنیتی، همچنین نمایندگان امور مساجد و آموزش و پرورش پهنه جنوبی شهر تهران برگزار شد.

شایان ذکر است در این‌جلسه سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع)، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را یک آیین بزرگ مذهبی دانست و ادامه داد: این مراسم چند سال است که در تهران اجرا می شود و حالا ثمره‌ی آن حضور پرشور عاشقان اباعبدلله در این مراسم است، در دوران کرونا این مراسم با محدودیت‌هایی همراه بود اما امسال به یاری خداوند و با همکاری نهادهای دیگر، این مراسم باشکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی بر هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه های نظارتی و اجرایی در برپایی موکب ها و خدمت رسانی به عزاداران در مسیر پیاده روی تاکید کرد و گفت: هماهنگی نهادهای مختلف در برگزاری این مراسم ضروری است و با توجه به اینکه موج کرونا روبه کاهش است، پیش‌بینی می‌شود امسال این برنامه با حضور بیشتر زائران برگزار شود، خوشبختانه همه‌ نهادهای دخیل در این برنامه با تمام توان خود برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اندکه امیدواریم بتوانیم با یاری امام حسین (ع)، مراسمی باشکوه و پرشور برگزار کنیم.

در ادامه این نشست مسئولان به بحث و تبادل نظر در خصوص هماهنگی بیشتر در هر چه با شکوه برگزار شدن مراسم جاماندگان اربعین حسینی در تهران پرداختند و مسئولیت نهادهای حاضر در جلسه با بررسی امکانات و شرایط، مشخص شد.

فضاسازی و تبلیغات، برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران، تجهیز موکب‌ها، استقرار وسایل نقلیه عمومی، مدیریت ترافیک و ... از جمله مواردی بود که در این جلسه بحث و بررسی شد.

مراسم جاماندگان اربعین حسینی ۱۴۰۱ مانند سنوات قبل از مسیر میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه دارد.

پل جوادیه، میدان بهمن، بزرگراه بعثت و خیابان  خیابان فداییان اسلام و شهید رجایی در  مسیر این پیاده روی عظیم قرار دارد.

انتهای پیام

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 26190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =