جزئیات فعالیت مراکز ارائه‌دهنده خدمات در راهپیمایی جاماندگان اربعین

دبیر ستاد «لشکر حسین(ع)» از هماهنگی سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران با مدارس و حسینیه ها برای ارائه خدمات به مردم در مسیر راهپیمایی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور دبیر ستاد «لشکر حسین(ع)» در شهرداری تهران گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ساعت ۷ صبح روز شنبه ۲۶ شهریورماه از میدان امام حسین(ع) آغاز و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه دارد. از آنجایی که پیش‌بینی می‌کنیم بیش از سه میلیون نفر در راهپیمایی اربعین امسال شرکت کنند و همه پذیرایی‌ها هم توسط موکب‌ها صورت می‌گیرد؛ با مجموعه‌های حسینیه، مساجد و گروه‌های جهادی وارد مذاکره شدیم که علاوه‌بر خدمت‌رسانی در پذیرایی، درب حسینیه‌ها، مساجد و مدارس باز باشد تا مردم استراحت کنند و از سرویس بهداشتی و وضوخانه استفاده کنند. با فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ هم صحبت شده که این عزیزان پذیرای زائران حرم عبدالعظیم حسنی(ع) باشند.

وی در مورد وضعیت موکب‌ها در مسیر راهپیمایی گفت: بالغ بر ۱۰۰۰ موکب در این مسیر برپا خواهد شد که برخی از موکب‌ها هم مردمی هستند و افراد در کنار مسجد یا مدرسه یا حسینیه‌شان موکبی برپا می‌کنند و ما توصیه‌مان به موکب‌ها این است که نوع پذیرایی شان با توجه به نوع مسیر و زمان تغییر کند.

فاطمیان پور تاکید کرد: در مسیر پیاده روی ۲۲ موکب در ۲۲ نقطه برپا است که پذیرایی انجام می‌دهند و همچنین در هشت نقطه از مسیر راهپیمایی چایخانه رضوی برای توزیع متبرکات رضوی برای پذیرایی از زائران برپا شده است.

دبیر ستاد «لشکر حسین(ع)» درخصوص هماهنگی با مراکز درمانی، مدارس و حسینیه‌ها گفت: لیستی از مراکزی که در گروه‌های مختلف مراکز امدادی، هیئت‌ها، مساجد و مدارس داوطلب هستند، آماده شده است که مردم می‌توانند برای اطلاع از موقعیت دقیق آن‌ها با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند یا به شماره واتسآپی ۰۲۱۹۶۶۵۱۸۳۷  پیام بدهند.

انتهای پیام 

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 26193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =