۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 26218

شور و شعور حسینی تمام‌ناشدنی است

جعفر بندی شربیانی- عضو شورای شهر تهران
شور و شعور حسینی تمام‌ناشدنی است

اربعین امسال نشان داد که خون، شور و شعور حسینی که ریشه تاریخی در میان این ملت و ملت‌های مسلمان دارد و گوشه‌هایی از آن را این روزها در گرمای عراق می‌بینیم، تمام‌ناشدنی است و همه محاسبات مستکبران و ظالمان را بر هم زده است، دقیقا به همین دلیل است که می‌توان ادعا کرد اصلی‌ترین منبع تعذیه‌کننده عمق نفوذ استراتژیک جمهوری‌ اسلامی، اربعین حسینی است.

۱- با اعمال تحریم‌های ظالمانه - که نظیر آن در تاریخ بشر وجود ندارد- و فشار بر مردم ایران و فقیرسازی‌ اقتصادی آنها ، آمریکا درصدد است تا به‌صورت همزمان با بلندگوها و رسانه‌های وابسته به‌خود به مردم ایران بقبولاند که این سختی و فشار محصول حضور و نقش‌آفرینی ایران اسلامی در شرق و غرب خاورمیانه است! و آنها را به این باور برساند که بین اقتصاد و احیای نقش تاریخی ایران در خاورمیانه باید یکی را برگزینند! 

 به‌عبارتی دیگر، قصد دارند کاری که خود و دیگر کشورها انجام می‌دهند(در همه جا حضور دارند و صدهامیلیارد دلار برای آن خرج می‌کنند) تبدیل به نقطه‌ضعف جمهوری اسلامی و شوراندن مردم علیه این تئوری، تحریک و ترغیب کنند! 

۲-به‌خاطر آگاهی از عمق نفوذ معنوی و الهام‌گیری توده‌های عرب مسلمان از گفتمان و تئوری انقلاب اسلامی و مشخصا به‌دلیل پایداری ایران بر خط مستقیم و ثابت و پایدار مخالفت با رژیم صهیونیستی (به‌عنوان نماد ظلم و استکبار در خاورمیانه) بدون محاسبه منفعتی و اقتصادی تلاش کردند که این ایدئولوژی وحدت‌بخش حسینی را تفسیر و تعبیر فرقه‌ای کرده‌ و برای توده‌های مسلمان و عرب اینگونه القاء نمایند و جا بیندازند که نظام اسلامی به‌دنبال فرقه‌گرایی مذهبی است، درحالی‌که همگان می‌دانند حماس سنی و حزب‌الله شیعه به یک میزان و یک نگاه موردتوجه و پشتیبانی جمهوری اسلامی بوده‌اند، به‌نحوی که همه گروه‌های فلسطینی و لبنانی به این اذعان و اعلام کرده‌اند که در بیش از ۴۰‌سال گذشته تنها و تنها ایران اسلامی بوده است که بدون قید و شرط از آرمان فلسطین و استقلال لبنان حمایت کرده است.

دقیقا به همین دلیل است با وجود هزینه‌های سنگین رسانه‌ای و امنیتی تئوری تفرقه‌اندازی مذهبی آنها نتیجه نداده است. اگر نتیجه می‌داد پیمان‌های جعلی و قلابی و عادی‌سازی‌ با سران برخی کشورهای منطقه امروز مسئله امنیت و عمر رژیم صهیونیستی را تضمین کرده بود و موردپذیرش اجتماعی توده‌های عرب قرار گرفته بود! 

امروز نظامیان کهنه‌کار و برخی سیاستمداران کارکشته آن رژیم آشکارا اذعان می‌کنند که وعده صادق مقام‌معظم‌رهبری بر نزدیکی پایان این رژیم روزبه‌روز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.
بنابراین، محور مقاومت نقطه مقابل اعراب و توده‌های مسلمان نیست بلکه صرفا یک دشمن و هدف دارد و نظام اسلامی به خوبی آن را پیاده کرده
است.

۳-تلاش کرده‌اند به اشکال مختلف دست به براندازی نظام اسلامی بزنند و از این‌رو از هیچ روش و ترفندی دریغ نکرده و نخواهند کرد.
به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از جلوه‌ها و نقاط خیلی استثنایی نظام جمهوری اسلامی تاب‌آوری او است؛ تاب‌آوری در برابر انواع و اقسام تحرکات برای براندازی! تحرکات اخیر آنها در طرح انواع تعبیر و تفسیر غیرواقعی و قلابی و جعلی درباره راهپیمایی بی‌نظیر اربعین حسینی دال بر ادامه این تلاش‌های مذبوحانه است! 

اربعین امسال نشان داد که همه ترفندهای فوق به نتیجه نرسیده است، انگار خون، شور و شعور حسینی که ریشه تاریخی در میان این ملت و ملت‌های مسلمان دارد و گوشه‌هایی از آن را این روزها در گرمای عراق می‌بینیم، تمام‌ناشدنی است و همه محاسبات مستکبران و ظالمان را بر هم زده است، دقیقا به همین دلیل است که می‌توان ادعا کرد اصلی‌ترین منبع تعذیه‌کننده عمق نفوذ استراتژیک جمهوری‌ اسلامی،  اربعین حسینی است.

منبع: همشهری

انتهای پیام /

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 26218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =