سردرب جنوبی امامزاده معصوم (ع) تا پایان سال طراحی و اجرا می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه طراحی سردرب جنوبی امامزاده معصوم (ع) تا پایان سال اجرا می‌شود، تاکید کرد: محله‌های بریانک و هفت چنار واجد ارزش‌های تاریخی و گردشگری هستند. در این چارچوب امیدوارم طرح پهنه گردشگری منطقه هرچه زودتر تصویب شود تا بتوانیم اقدامات بهتر و بیشتری برای ساماندهی این محلات و همچنین امامزاده معصوم (ع) انجام دهیم. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، نشست ساماندهی جداره‌های آستان امامزاده معصوم (ع) و طراحی سردرب جنوبی آن با حضور «رضا شرفی» شهردار و مدیر پروژه‌های بارآفرینی شهرداری منطقه ۱۰، «محمدرضا ترحمی» مدیرکل و جمعی از مدیران اوقاف غرب تهران، مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران و تولیت و اعضای هیات امنا آستان امامزاده معصوم (ع) برگزار شد. 

در این جلسه، تیم کارشناسی بازآفرینی شهرداری منطقه با یادآوری قدمت و پیشینه طراحی و جایگاه آستان امامزاده معصوم از منظر معماری و تاریخی، به تشریح وضعیت موجود و ارائه سناریوهای طراحی شده براساس رویکرد معماری ایرانی و اسلامی پرداخت. الزام طراحی معبر عریض و استفاده از گیاهان کوتاه و بازگشایی بصری به سوی زیارتگاه، کف سازی و کنترل ساخت و سازهای پیرامون بنای تاریخی، طراحی جداره‌های مناسب با ابنیه مذهبی، تکمیل نماسازی و ایجاد یکپارچگی در بدنه ورودی‌ها از جمله مسائلی بودند که در این جلسه از سوی تیم کارشناسی بازآفرینی شهرداری منطقه مورد تاکید قرار گرفت. 

در ادامه جلسه، نمایندگان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و سازمان اوقاف و همچنین «میری» عضو هیات امنای آستان امامزاده معصوم (ع) نیز به تشریح نظرات و ارائه پیشنهادات پرداختند. 

همچنین «رضا شرفی» شهردار منطقه نیز در این جلسه، ضمن گرامیداشت و تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) و دهه آخر صفر گفت: شهرداری برای ساماندهی امامزاده معصوم (ع) به عنوان همکار وارد شده و مقرر شده در طراحی سردرب جنوبی و جداره‌های آن نقش‌آفرینی کند تا منظر بهتری را داشته باشد. 

وی با اشاره به همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و شهرداری منطقه ۱۰ در این موضوع اظهار داشت: چندین جلسه کارشناسی و مدیریتی در این رابطه برگزار شده و قرار است شرکت توسعه فضاهای فرهنگی این کار را انجام دهد. 

شهردار منطقه با بیان اینکه طراحی سردرب جنوبی امامزاده معصوم (ع) تا پایان سال انجام و اجرا می‌شود، تصریح کرد: انجام هر اقدامی در درون امامزاده، نیازمند کسب مجوزهای لازم از کمیسیون ماده پنج و اداره‌کل میراث فرهنگی است. با این حال، شهرداری منطقه ۱۰ آماده هرگونه همکاری با آستان امامزاده معصوم (ع) درخصوص املاک همجوارش است. 

شرفی با اشاره به تلاش مدیریت شهری منطقه برای تصویب طرح پهنه گردشگری منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: محله‌های بریانک و هفت چنار و آستان امامزاده معصوم (ع) واجد ارزش‌های تاریخی و گردشگری هستند. در این چارچوب امیدوارم طرح پهنه گردشگری منطقه هرچه زودتر تصویب شود تا بتوانیم اقدامات بهتر و بیشتری برای ساماندهی این محلات و همچنین امامزاده معصوم (ع) انجام دهند. 

در پایان این جلسه، مقرر شد کارگروه تملیکی، املاک مجاور با امامزاده معصوم (ع) به ویژه بخش جنوبی آن را مورد بررسی قرار داده و مدیریت آستان امامزاده معصوم (ع) نیز با مالکین آن گفت‌وگوهایی را برای توسعه فضای فرهنگی امامزاده انجام دهد. 

سردرب جنوبی امامزاده معصوم (ع) تا پایان سال طراحی و اجرا می‌شود

سردرب جنوبی امامزاده معصوم (ع) تا پایان سال طراحی و اجرا می‌شود

سردرب جنوبی امامزاده معصوم (ع) تا پایان سال طراحی و اجرا می‌شود

سردرب جنوبی امامزاده معصوم (ع) تا پایان سال طراحی و اجرا می‌شود

انتهای پیام

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 26400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =