افتتاح ۳ بازار میوه‌ و تره‌بار در شنبه امید و افتخار/ بهره‌برداری از ۲۰۰ بازار تره‌بار تا پایان ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درباره جزییات افتتاح میادین میوه و تره‌بار جدید در پنجمین شنبه «امید و افتخار» بیان کرد: مجموعا ۵ پروژه برای افتتاح داریم؛ ۳ مورد آن بازار جدید است که افتتاح می‌شود و ۲ مورد دیگر توسعه میدان و بازار است که شامل میدان میوه و تره‌بار دریاچه چیتگر و میدان بهمن می‌شود.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره افزایش میادین میوه و تره بار شهر تهران اظهار کرد: برای سال جاری تعهد داریم تا ۱۰۰ بازار جدید را کلنگ‌زنی کنیم. مناطق شهرداری حدود ۲۲۰ زمین را به سازمان میادین معرفی کردند که آن‌ها را بررسی کردیم و ۴۰ مورد شناسایی شد.

وی درباره جزییات کلنگ زنی احداث میادین میوه و تره بار در پنجمین شنبه «امید و افتخار» تصریح کرد: مجموعا برای روز شنبه در ۱۴ نقطه در ۷ منطقه کلنگ زنی احداث میادین میوه و تره بار انجام می‌شود که این مناطق شامل ۱، ۲، ۴، ۷، ۱۷، ۲۰ و ۲۲ است؛ بیشترین زمینی که تحویل داده شده برای منطقه ۲۲ بوده که ۴ زمین است.

فصاحت با اشاره به متراژ زمین‌ها بیان کرد: متراژ زمین‌ها از ۳۰۰ متر تا ۴ هزار و ۷۰۰ متر است؛ بخش قابل توجهی از این ۱۴ مورد تا پایان سال افتتاح می‌شود و زمین‌های بزرگ مانند زمینی که متراژ آن ۴ هزار و ۷۰۰ متر است، سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره جزییات افتتاح میادین میوه و تره بار جدید در پنجمین شنبه «امید و افتخار» بیان کرد: مجموعا ۵ پروژه برای افتتاح داریم، ۳ مورد آن بازار جدید است که افتتاح می‌شود و ۲ مورد دیگر توسعه میدان و بازار است که شامل میدان میوه و تره بار دریاچه چیتگر و میدان بهمن می شود.

وی با اشاره به هزینه احداث ۱۴ میدان میوه تره بار گفت: مجموع هزینه ای که برای ساخت ۱۴ میدان میوه و تره بار که کلنگ زنی می‌شود، در نظر گرفته شده هزار میلیارد ریال است. برای ۵ مورد افتتاح جدیدی که برای روز شنبه داریم، حدود ۱۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

فصاحت درباره تعداد میادین میوه و تره بار متناسب با سرانه جمعیتی محلات خاطرنشان کرد: ۱۲۹ محله داشتیم که فاقد بازار و بازارچه بودند که بعد از افتتاح‌ها و کلنگ‌زنی‌های صورت گرفته در روز شنبه، به ۱۲۲ مورد می‌رسند. در ۱۱ محله بر اساس شاخص‌های ما منطق ایجاد بازار وجود ندارد، اما سایر موارد در دست کار است که تا پایان ۱۴۰۲، ۲۰۰ بازار جدید را کلنگ زنی و افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 26551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =