دوازدهمین زنگ دانش‌آموز شهید نواخته شد

آیین نواختن زنگ دانش‌آموز شهید در بهشت حضرت زهرا(س) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش، دوازدهمین سال برگزاری خود را پشت‌سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار شهر، دوازدهمین زنگ دانش‌آموز شهید (دانش‌آموزان دیروز، آموزگاران فردا) صبح امروز- یکم مهر ۱۴۰۱- همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس با حضور شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش در گلزار شهدای بهشت‌ حضرت زهرا (س) برگزار شد. 

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه باید از شهردار تهران تشکر کنیم که در ایام اربعین، شهرداری را به یک نهضت فرهنگی تبدیل کرد، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این مراسم نمادین، همواره خود را مدیون شهدا بدانیم و در راه شهدا حرکت کنیم و در روز قیامت پاسخی برای آنها داشته باشیم، آنها که امنیت، عزت، شرف، حکمت و مصلحت را برای ما به ارمغان آوردند. 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سهم زیادی در میان شهدای ما داشتند، افزود: این شهدا حتی به سن سربازی نیز نرسیده بودند و با علم و عملی که داشتند وارد میدان شدند؛ ۳۶ هزار شهید دانش آموز همچون حسین فهمیده و قریب ۵ هزار معلم شهید همچون شهید هادی تقدیم شدند که باید راه آنها را ادامه دهیم و این حرکت نباید متوقف شود.

نوری با اشاره به اغتشاشات روزهای اخیر در کشور ادامه داد: افرادی در روزهایی که رئیس جمهور ما در سازمان ملل مسأله حکمرانی آموزش استکبار و سند ۲۰۳۰ را رد می کند و آن را به عنوان سندی غیر مرتبط عنوان می کند و سند تحول بنیادین را بر اساس تمدن خودمان توصیه و مکتب تربیتی حاج قاسم را مطرح می کند، دست به اقدامات ناپسند زدند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این افراد نمی خواهند مکتب شهید سلیمانی پابرجا باشد، چرا که برگرفته از مکتب رسول‌الله (ص)، ائمه و رهبر معظم انقلاب است؛ دشمنان نیز با استفاده از روش‌های مختلف و عوامل نفوذی به دنبال تحریک این افراد هستند.  

وی عنوان کرد: اینکه دانش آموزان ما امسال در المپیاد جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کردند و در آخرین المپیاد نجوم و اختر و فیزیک ۹ طلا و یک نقره کسب کردند نشان می دهد که این دانش آموزان از نوجوانی به عنوان یک عنصر موثر برای ساختن تمدن اسلامی قدم بر می دارند.

نوری با بیان اینکه امیدواریم در راه شهدا باشیم و شهدا الگوی نظام آموزش ما در عمل و اجرا باشند، یادآور شد: هدف ما این است که مردمی سازی را به معنای واقعی در آموزش و پرورش عملی کنیم و مردم را در سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و ارزشیابی دخیل کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: شهردار تهران برای کمک به بحث سرویس دانش آموزان و مسکن معلمان اعلام آمادگی کرد و این اقدامات به امید خدا عملی خواهد شد.   

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س)، تورج فرهادی سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ و جمعی از دانش آموزان و خانواده های شهدا حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 

۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 26552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =