کنترل قیمت اقلام با تکمیل زنجیره تامین در میادین/ ۸۵ درصد کلنگ‌زنی‌های امروز در مناطق جنوبی تهران انجام می‌شود 

فصاحت با بیان اینکه باید زنجیره تامین در میادین تکمیل شود، گفت: اگر این زنجیره تامین به تایید و تصویب شورای اسلامی برسد می‌توان در زمان‌های خاص از افزایش قیمت محصولات اساسی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، شنبه (دوم مهر ۱۴۰۱) مراسم «آغاز به ساخت ۱۴ میدان، بازار و بازارچه میوه و تره بار و افتتاح و توسعه ۵ بازار میوه و تره بار» با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به نزدیکی ارتباط میادین میوه و تره بار با سفره مردم، گفت: چند روز پیش از اربعین، تعدادی از محصولات اساسی به منظور خدمت رسانی به زائران از کشور خارج شد که در همین حین گروه‌های رصد میادین میوه و تره بار اطلاع دادند که در این شرایط در تأمین تعدادی محصول اخلال ایجاد شده و افزایش قیمت رخ داده است. 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: در همین راستا یکی از مراکز عرضه مستقیم شهرداری شروع به کار کرد و این موضوع سبب شد تا از افرایش قیمت سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خیار و … جلوگیری شود.

فصاحت با بیان اینکه باید زنجیره تامین در میادین تکمیل شود، گفت: اگر این زنجیره تامین به تایید و تصویب شورای اسلامی برسد می‌توان در زمان‌های خاص از افزایش قیمت محصولات اساسی جلوگیری کرد.
 

وی با اشاره به اینکه در ادامه زنجیره تامین، مهمترین اصلی که دنبال می‌شود تکمیل شبکه توزیع است، عنوان کرد: وعده دادیم که ۲۰۰ بازار در مدت دو سال کلنگ زنی و ساخت‌شان شروع شود که از این تعداد، ۲۲۰ زمین توسط شهرداری‌های مناطق معرفی شده است که درحال حاضر ۴۰ اراضی آماده کلنگ زنی و مناقصه هستند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اعلام اینکه الباقی اراضی در چند ماه آینده قطعی خواهند شد، افزود: امسال ۱۰۰ اراضی که وعده داده بودیم به صورت قطعی تحویل گرفته می‌شود. تعداد قابل توجهی بازار هستند که از بعد مالکیت مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کرده اند، به همین خاطر باید قطعیت تحویل زمین‌ها انجام شود.

به گفته فصاحت؛ این ۱۴ بازار در ۱۳ محله ایجاد می‌شوند که هفت محله دارای بازار جدید خواهند شد. حدود ۸۵ درصد کلنگ زنی امروز در مناطق جنوبی و متوسط رو به پایین شهر تهران انجام می‌شود. 

وی در ادامه عنوان کرد: با این ۱۴ زمین حدود ۱۳ هزار متر مربع به مجموعه مساحت خدمت رسانی میادین میوه و تره بار شهر تهران اضافه می‌شود. این ۱۴ زمین در مجموع دارای ۸۱ غرفه هستند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه حداقل مساحت اراضی این کلنگ زنی‌ها ۳۰۰ متر مربع است، گفت: بزرگ‌ترین مساحت این کلنگ زنی‌ها در خیابان زمزم عبدل آباد دارای ۴ هزار و ۷۲۰ متر است.

فصاحت در پایان سخنان خود گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان از خدمت رسانی این میادین بهره مند خواهند شد.
انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 26574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =