پیش بینی افزایش تا ۴۰ درصدی مسافران شهر زیر زمینی

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: طبق پیش بینی‌ها با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در نیمه دوم امسال با ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش مسافر در شهر زیرزمینی روبرو خواهیم شد.

به گزارش شهر، حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار کرد: با افزایش مسافران مترو، برنامه ریزی حرکت قطارها با پایش دوره‌ای و مستمر آمار میزان مسافر ورودی در خطوط هفت گانه متروی تهران و حومه انجام می‌شود.

وی گفت: قصد داریم تا با استفاده از توان داخلی و مدیریت هزینه ها، بازسازی قطارها و زیرساخت‌های مترو را با جدیت دنبال کنیم و همه تلاش خود را می‌کنیم تا با بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش آمار مسافری، بهترین خدمات به مسافران ارائه شود.

عباسی نامی افزود: نظافت، رفع نواقص ایستگاه‌ها، باجه‌ها و دستگاه‌های فروش بلیت، نصب انواع پیام‌های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و بهسازی مسیر ورود و خروج ایستگاه‌ها از جمله اقداماتی است که در طرح استقبال از مهر انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین گفت: برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها، نیازمند ناوگان جدید هستیم و نمی‌توان درحال حاضر به صورت جدی سرفاصله حرکت قطارها را تغییر داد، اما تلاش می‌شود در ساعات پیک ترافیک و ازدحام، با اعزام قطارهای فوق العاده، تراکم مسافری، خطوط را کاهش دهیم.

عباسی نامی افزود: به منظور ایمن سازی حرکت قطارها امسال ۱۰ رام قطار از خطوط درون شهری و ۲ دستگاه لوکوموتیو از خط ۵ تاکنون نوسازی شده است و درتلاشیم کار بازسازی ۲ رام قطار دیگر نیز به زودی به اتمام برسد و به چرخ سرویس دهی بازگردد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو با شرایط سختی برای تأمین ناوگان و همچنین خرید قطعات، ثابت و متحرک روبرو است، گفت: سوزن‌های ایستگاه شهرری در خط یک با دانش فنی کارکنان عملیات متروی پایتخت نوسازی شد.

عباسی نامی در پایان گفت: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، دانش آموزان و دانشجویان شهر تهران می‌توانند برای دریافت کارت مترو ثبت نام کنند و با استفاده از این کارت تا یک سال از تخفیف ۵۰درصدی بهره‌مند شوند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: 26608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =