تنظیم رابطه حقوقی کیوسک‌ها با شهرداری و جانمایی در طرح کیوسک‌های نوین شهری/ ارائه لایحه به شورا در حال انجام است

معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: تنظیم رابطه حقوقی کیوسک‌ها با شهرداری تهران بر اساس طرح مطالعاتی کیوسک‌های نوین شهری انجام خواهد شد.

رضا بصیری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه کیوسک‌های نوین شهری به عنوان المان کارآمد و موثر در مبلمان شهری دنیا مطرح است، اظهار کرد: در تهران کیوسک‌ها را در قالب اماکنی برای گل‌فروشی و عرضه تنقلات شاهد هستیم که البته ممکن است برخی نیز کارکرد غیرواقعی داشته باشند.

معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه طرح کیوسک‌های نوین شهری به سفارش دو بخش در شهرداری تهران تهیه شده است، خاطرنشان کرد: سازمان زیباسازی و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل دو بهره‌بردار این طرح هستند.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان زیباسازی طراحی زیباشناسانه و کارشناسانه کیوسک‌ها را انجام خواهد داد و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل نیز در جانمایی، مکان‌یابی و تنظیم رابطه حقوقی کیوسک‌ها با شهرداری تهران ورود خواهد کرد. این پروژه مطالعاتی به دو بخش مورد نظر پرداخته است. باز تنظیم و باز تعریف رابطه حقوقی را انجام داده که به نظام‌نامه مفصل حقوقی و جانمایی کیوسک‌ها رسیده است.

بصیری با بیان اینکه به فرم زیبایی شناختی کیوسک‌ها نیز در این پروژه پرداخته شده است، یادآور شد: این طرح بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید و خروجی به بهره برداران تحویل داده شد.

وی با اعلام اینکه این لایحه هنوز به انتها نرسیده که به شورا ارائه شود تا به تصویب برسد، گفت: رفت و برگشت لایحه در حال انجام است و باید از طریق معاونت خدمات شهری و معاونت برنامه ریزی به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 26633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =