۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 2666
پوشش ۵۸ هزار نفر در فاز نخست «پزشک خانواده»

شهر: با فعال شدن ۱۴ پایگاه پزشک خانواده در شرکت شهر سالم شهرداری تهران حدود ۵۸ هزار نفر از مجموعه شهرداری تهران در نخستین مرحله، تحت پوشش این پایگاه ها قرار می گیرند.

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهر، گفت: بیش از ۶ ماه است که خدمات پزشک خانواده شهر سالم فعال است و ارتباطات خوبی با کارکنان بویژه با بازنشستگان برقرار شده است. این پزشکان در اوضاع کرونایی وضعیت بیماران را رصد می‌کنند و از طریق تماس‌های تلفنی و یا مراجعاتی که همکاران به منازل دارند از حضور و تردد آنها در سطح شهر هم به نوعی جلوگیری می‌شود. گروه‌های مختلفی در بحث پزشک خانواده تشکیل و در مناطق مختلف تقسیم شده‌اند.

او با بیان اینکه مبنای کار ما این است که تعداد دو هزار تا دوهزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری تحت پوشش یک پایگاه پزشک خانواده قرار بگیرند، یادآور شد: هم‌اکنون ۱۴ پایگاه پزشک خانواده شامل یک پزشک و یک ماما در هر کدام در سطح تهران فعال هستند که در نخستین مرحله، ۵۸هزار نفر از خانواده بزرگ شهرداری تهران را تحت پوشش خود دارند.

چوبینه ادامه داد: همچنین پایگاه‌های پنجگانه اورژانس شهر سالم ضمن معاینه ۵ هزار و ۱۳۶ مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا، از طریق سامانه تلفنی ۱۸۴۲ تاکنون ۶۶۱۶ مورد به درخواست‌ها و سوالات درباره بیماری کرونا پاسخ داده‌اند و ۲۰۶۲ مشاوره بهداشتی و درمانی به بیماران شهرداری داشتند. 

مدیرعامل شرکت شهر سالم در توضیح دیگر فعالیت‌های اورژانس شرکت شهر سالم در دوره بحران کرونا، افزود: ۶۰۰ بسته بهداشتی نیز به در منازل کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران مبتلا به کرونا ارسال شده و ۵۷۱ مورد خدمت در محل و در صورت لزوم انتقال به مراکز درمانی ثبت شده است.

او در ادامه با بیان اینکه ۶۵۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران از ابتدای شروع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند، گفت: در بحث سوگ و دردمندی، در شرایطی که خانواده‌های شهرداری یکی از افراد خانواده را از دست داده باشند، پزشکان خانواده و مرکز جامع سلامت روان با آنها ارتباط می‌گیرند و موضوعات افسردگی، ناراحتی و دیگر ابعاد روانشناسی و روانشناختی آن را در این افراد دنبال می‌کنند.

چوبینه با اشاره به آمادگی شرکت شهر سالم برای افتتاح مرکز جامع سلامت روان در منطقه ۲، افزود: ساختمان این مرکز آماده شده و به زودی افتتاح می‌ شود. هرچند در حال حاضر نیز از این ساختمان بهره‌برداری می‌شود ولی افتتاح رسمی آن همزمان با آماده شدن مرکز بهداشتی درمانی منطقه ۹ که در حوزه‌های درمانگاهی، کلینیکی و پاراکلینیکی فعالیت می‌کند انجام خواهد شد.

او در پایان یادآور شد: فعالیت‌های مرکز جامع سلامت روان قبل از کرونا با حضور اساتید و افراد صاحب نظر در بحث‌های روانشناسی و روانپزشکی در ستاد شهر سالم آغاز شده بود و بعد از آن به دلیل اهمیت این مرکز در زمان بحران کرونا، ساختمانی در محدوده ستارخان توسط شهرداری منطقه برای این کار در نظر گرفته شد.

خبرنگار: علی سی پی

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 2666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =