اورهال فوری ۱۰ رام قطار مترو در انتظار منابع مالی

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از ضرورت اورهال ۱۰ رام قطار خبر داد و گفت: این قطارها هم مربوط به خط ۵ و هم برای سایر خطوط شهری هستند که باید منابع مالی آن تأمین شود.

به گزارش شهر، عباسی نامی در مورد اورهال قطارهای مترو با بیان اینکه کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اورهال و تعمیرات قطارها بستگی دارد، گفت: هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم قطارهایمان را تعمیرات و نگهداری کنیم، سرفاصله کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حتما باید قطارها اورهال شوند، ادامه داد: اورهال قطارها آغاز شده اما به صورت کند پیش می‌رود؛ چراکه به تامین قطعات نیاز داریم و برای تامین قطعات نیز نیازمند تامین مالی هستیم که لازم است دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال را انجام دهیم.

نامی با بیان اینکه تاکنون ۲ رام قطار مترو اورهالشان تمام شده و آماده حرکت هستند، افزود: الزام اورهال قطارهای مترو، تامین قطعات است و برای تامین قطعات نیز باید اعتبارات و منابع مالی تزریق شود که دوستانمان در شهرداری در تلاش هستند تا در این وضعیت مالی، اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به صورت فوری، ۱۰ رام قطار مترو نیازمند اورهال اساسی است که این قطارها هم مربوط به خط ۵ و هم برای سایر خطوط شهری هستند که باید منابع مالی آن تأمین شود.

وی در مورد قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تامین منابع مالی خرید قطعات نیز گفت: سازمان بازرسی ایراداتی به بندهای این قرارداد گرفته و باید این ایرادات قانونی رفع شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 26708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =