به گزارش شهر، عباسی نامی در مورد اورهال قطارهای مترو با بیان اینکه کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اورهال و تعمیرات قطارها بستگی دارد، گفت: هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم قطارهایمان را تعمیرات و نگهداری کنیم، سرفاصله کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه حتما باید قطارها اورهال شوند، ادامه داد: اورهال قطارها آغاز شده اما به صورت کند پیش میرود؛ چراکه به تامین قطعات نیاز داریم و برای تامین قطعات نیز نیازمند تامین مالی هستیم که لازم است دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال را انجام دهیم.
نامی با بیان اینکه تاکنون ۲ رام قطار مترو اورهالشان تمام شده و آماده حرکت هستند، افزود: الزام اورهال قطارهای مترو، تامین قطعات است و برای تامین قطعات نیز باید اعتبارات و منابع مالی تزریق شود که دوستانمان در شهرداری در تلاش هستند تا در این وضعیت مالی، اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: بر اساس بررسیهای صورت گرفته به صورت فوری، ۱۰ رام قطار مترو نیازمند اورهال اساسی است که این قطارها هم مربوط به خط ۵ و هم برای سایر خطوط شهری هستند که باید منابع مالی آن تأمین شود.
وی در مورد قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تامین منابع مالی خرید قطعات نیز گفت: سازمان بازرسی ایراداتی به بندهای این قرارداد گرفته و باید این ایرادات قانونی رفع شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
نظر شما