برنامه‌ریزی جهت تحول اقتصادی در شهرداری و تعامل همه‌جانبه با دولت

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران بر ضرورت تسریع در برنامه های تحول اقتصادی در مجموعه شهرداری تاکید کرد و خواستار تعامل همه جانبه با دولت شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف الله فروزنده در دیدار با مدیران کل و مدیران عامل سازمان‌های حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران که بعد از آئین تکریم و معارفه انجام شد، ضمن قدردانی از اقدامات یک سال گذشته در معاونت، گفت: از جمله این اقدامات، تشکیل خزانه واحد، فروش املاک شهرداری در بورس کالا، خرید اقلام ضروری شهرداری از بورس کالا بوده که استمرار این خدمات و حرکت‌ها در دستور کار خواهد بود و حتی بایستی بیشتر از گذشته نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران افزود: در خصوص موضوعاتی که تاکنون به نتیجه نرسیده است، باید یک بازنگری و آسیب شناسی انجام شود تا به سمت یک تحول اساسی قدم برداریم.

فروزنده ادامه داد: تغییراتی که در شهرداری انجام شده است در راستای تحقق اهدافی است که شهردار تهران در نظر گرفته و محورهای آن را مشخص ساخته و معاونت مالی هم باید یک برنامه عملیاتی مدون را برای رسیدن به این اهداف طراحی کند؛ برنامه‌ای که کوتاه، منطقی و برگرفته از نظرات، انتقادات و آسیب شناسی مدیران و مشاورین این حوزه باشد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم علاوه بر آنکه بودجه سالانه خود را محقق کنیم، یک تحول اقتصادی خوب را رقم بزنیم، بایستی تعاملاتمان را با دولت و سایر نهادها افزایش دهیم و از ظرفیت‌های بانک شهر و بانک مرکزی به خوبی استفاده کنیم. مناطق نیز از ظرفیت‌های زیادی در حوزه دارایی‌ها و املاک برخوردارند که باید با همکاری یکدیگر به شکوفایی در این زمینه برسیم.

وی در پایان عنوان کرد: کار در شهرداری ابعاد گوناگونی دارد اما بحث نگهداشت شهر که مستقیماً با زندگی مردم سر و کار دارد و برای شهروندان ملموس است، از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا، علاوه بر تأمین مالی نگهداشت شهر، بایستی نظارت‌های لازم که شامل نظارت قبل از خرج، حین خرج و پس از خرج می‌باشد را افزایش دهیم تا مجموعه شهرداری در قبال تأمین مالی منابع آنها، نه تنها انتظارات شهروندان را برآورده کند، بلکه خلاقیت‌های خوبی هم در این زمینه به وجود آورد.

انتهای پیام

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 26771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =