۴ هزار دانش آموز ناشنوا در کشور داریم/ضرورت آموزش وسیع زبان اشاره

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: باید زبان اشاره در جامعه متداول شود. باید همه افراد جامعه مشکلات ناشنوایان را درک و تا حد ممکن بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

به گزارش شهر، اسماعیل برقی معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همایش گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان گفت: این‌گونه مراسم به آگاهی افکار عمومی کمک می‌کند تا جامعه، خود را در قبال ناشنوایان مسئول بداند.

برقی یکی از رویکردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی را جذب حداکثری اعتبارات برای آموزش ناشنوایان و زبان اشاره اعلام کرد و افزود: ما معتقدیم جامعه و شهر خوب جایی است که حقوق همه افراد در آن رعایت شود و امکان رشد برای همه افراد سالم و معلول فراهم شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴ هزار دانش آموز ناشنوا در کشور داریم گفت: ناشنوایان در مدارس خاص تحصیل می‌کند اما ده‌هزار دانش آموز کم شنوا هم در مدرسه نزدیک محل سکونت خود تحصیل می‌کنند و تلاش داریم که شرایط برای تحصیل مناسب همه آنان فراهم شود.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر نهضت آموزش زبان اشاره گفت: باید زبان اشاره در جامعه متداول شود. باید همه افراد جامعه مشکلات ناشنوایان را درک و تا حد ممکن بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. کودکان پاک اند و کودکان استثنایی پاک‌ترین کودکان هستند. هیچ چیز زیباتر از ارتباط مطلوب افراد جامعه با ناشنوایان وجود ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 26789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =