جشنواره هنری "نگـار شهـر" در منطقه ۱۰ پایتخت برگزار می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ از برگزاری جشنواره هنری "نگـار شهـر" در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سعید شرف دوست معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر افزود: برنامه های هنری فصل تابستان با هدف پر کردن اوقات فراغت و ایجاد شادابی و نشاط در میان شهروندان با اجرای جشنواره "نگـار شهـر" در بخش های نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه و عکاسی با محوریت ترافیک و حمل و نقل عمومی، آیین های مذهبی و فرهنگی، سلامت شهری، حقوق شهروندی، گردشگری، فضای سبز و سدمعبر اجرا می شود.

به گفته او شرکت کنندگان در بخش خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق کوفی و تحریری و در بخش عکاسی عکاسان حرفه ای و آماتور مجاز به استفاده از دوربین دیجیتال و موبایل هستند.

شرف دوست در بخشی از سخنان خود هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد زمینه برای هنرمندان و تشویق آنان همچنین معرفی آثار هنرمندان و نمایش دستاوردهای خلاقان هنری عنوان کرد و تصریح کرد: در بخش نقاشی سه گروه سنی ۱۱ تا ۱۵ سال، ۱۶ تا ۲۲ سال و ۲۳ تا ۳۰ سال می توانند آثار سیاه قلم، مداد رنگی، پاستل و آب رنگ را در اندازه a3 و آثار رنگ روغن و اکرولیک را در سایز ۵۰×۵۰ ارائه دهند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی در ادامه گفت: در بخش فیلم کوتاه هر فیلمساز حداکثر مجاز به ارائه ۲ اثر ۱۱۰ ثانیه ای در قالب مستند، انیمیشن، داستانی، تجربی و ... با استفاده از دوربین های خانگی و موبایل خواهد بود.

شرف دوست در ادامه افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را از ۱۰ تیرماه تا ۲۰ مردادماه به دبیرخانه اداره فرهنگی منطقه ارائه دهند و یا از طریق واتس اپ و یا سایر اپلیکیشن ها به شماره ۰۹۰۱۳۷۵۰۲۰۷ ارسال نمایند.

او در خاتمه افزود: افراد علاقه مند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال اثر خود به اینستاگرام هفت چنار نیوز به آدرس https://instagram.com/Haftchenar_news مراجعه کنند.

زمان داوری آثار ۲۵ مردادماه خواهد بود و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 2685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =