برگزیدگان کنگره ملی شعر خانواده معرفی می‌شوند

آیین اختتامیه دومین کنگره ملی شعر خانواده با عنوان «زیر یک سقف» به ایستگاه پایانی رسید و در آستانه سالروز ازدواج پیامبر اکرم اسلام(ص) و حضرت خدیجه برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، در این آیین که پنجشنبه ۱۴مهرماه، در فرهنگسرای ارسباران برگزاری می‌شود، اساتید و فعالان ادبیات و خانواده همچون سیدسلمان علوی ولدی، فعال و پژوهشگر عرصه خانواده و نویسنده مجموعه کتاب های «منِ دیگر ما»، محمدجواد شرافت، شاعر، علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری در این آیین حضور دارند. در این آیین محمدمهدی سیار و حامد عسکری به شعرخوانی می‌پردازند.

عاطفه جوشقانیان، دبیر این کنگره با اعلام این خبر افزود: دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده، زیر یک سقف، در دو بخش عمومی و ویژه تیرماه سال جاری فراخوان خود را اعلام کرد. در بخش عمومی این کنگره از شاعران دعوت شد درعرصه شعر کلاسیک، کودک، طنز و شعر سپید در موضوعاتی همچون سیره خانوادگی اهل بیت(علیهم السلام)، نقش زن به عنوان همسر، مادر و دختر در جامعه، سبک زندگی اصیل ایرانی_اسلامی با محوریت خانواده، عاشقانه‌های خانوادگی، ارتباط والدین و فرزندان و ارتباط فرزندان با یکدیگر، سروده‌های خود را برای دبیرخانه کنگره ارسال کنند. در بخش ویژه این مسابقه نیز علاقمندان ترانه‌هایی با موضوع آشتی و عذرخواهی همسران ارسال کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ۶۰۰اثر در بخش مسابقه، ۵۰ اثر در بخش جمعیت دریافت شد و با همکاری حوزه هنری داوری آثار صورت گرفت.

لازم به ذکر است نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عهده دار شد جوایز بخش طنز است.

این آیین پنجشنبه چهاردهم مهر ماه ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا واقع شده است. حضور علاقمندان در این مراسم آزاد است.

انتهای پیام

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 26905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =