توزیع غذا در محلات محروم تهران با اجرای «پویش همسایه»

مدیر فرهنگسرای اشراق در مورد طرح «پویش همسایه» توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهر، مدیر فرهنگسرای اشراق در مورد پویش همسایه گفت: همزمان با شروع کرونا، رستوران فرهنگسرای اشراق بلااستفاده شد و در این مدت جوانان شرق تهران به فرهنگسرا مراجعه کرده و درخواست طبخ غذا برای نیازمندان در این آشپزخانه را کردند.

وی با بیان اینکه از انتهای سال ۱۳۹۸ تا کنون این پویش مردمی تحت عنوان پویش همسایه فعال است، تصریح کرد: در پویش همسایه جوانان شرق تهران با طبخ غذا این غذاها را به نیازمندان اطراف تهران همچون رباط کریم، شهرری، کهریزک، بومهن و ... توزیع می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای اشراق با بیان اینکه این جوانان حتی یک ریال از کمک‌های دولتی استفاده نکرده و تنها آشپزخانه فرهنگسرا در اختیار آنها قرار گرفته است، گفت: کلیه مواد غذایی برای طبخ غذا توسط خیرین این گروه جمع‌آوری می‌شود و به صورت ثابت هر هفته روزهای دوشنبه و پنجشنبه غذا طبخ و بین خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند توزیع می‌شود.

دوستعلی با بیان اینکه این پویش با طبخ غذا آغاز شد اما در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی این غذاها پخته و بین افراد نیازمند توزیع می‌شود، گفت: علاوه بر این اعضای این پویش سعی کردند که مشکلات خانوارهای نیازمند همچون تحصیل فرزندانشان، دارو، مشکلات معیشتی و ... را نیز حل کنند.

وی با بیان اینکه در کنار پویش همسایه، پویش نان نیز شکل گرفت، گفت: در محلات با نانوایی‌ها صحبت شد تا به صورت ماهانه برای نیازمندان نان طبخ کنند.

وی افزود: تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار پرس غذا توسط اعضای پویش همسایه پخت و توزیع شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 26916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =