شهروندان با حضور در شهر، فضای کودکانه را لمس خواهند کرد/ نگاه کردن به کودکان باید دینی و اسلامی باشد

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، با تشریح برنامه‌های مدیریت شهری به مناسبت هفته ملی کودک، تاکید کرد: شهروندان با قدم زدن و حضور در شهر، باید بنوانند فضای کودکانه را احساس کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سومین نشست مدیران ادارات آموزش‌های شهروندی مناطق ۲۲گانه به میزبانی منطقه ۱۰ در موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برگزار شد. در ابتدای جلسه، «اسماعیل عربلو» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ضمن عرض خیرمقدم بر اهمیت آموزش‌های شهروندی و توجه به گروه‌های مخاطب ویژه در این حوزه تاکید کرد.

«مهدی امیری» مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز در این نشست، ضمن تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک، بر ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های فعال در حوزه کودک با تمرکز بر محلات محروم و کم‌برخوردار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک، «حال خوش کودکی؛ رنگ خوش زندگی» است، روز شمار این هفته را به شرح ذیل اعلام کرد:

شنبه، ۱۶/۰۷/۱۴۰۱: کودک، صلح، بازی و نشاط

یکشنبه، ۱۷/۰۷/۱۴۰۱: کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت

دوشنبه، ۱۸/۰۷/۱۴۰۱: کودک، رسانه و فناوری‌های نوین

سه‌شنبه، ۱۹/۰۷/۱۴۰۱: کودک، هویت ملی، نام‌آوران و قهرمانان ملی

چهارشنبه، ۲۰/۰۷/۱۴۰۱: کودک، کتاب، ادبیات و خلاقیت هنری

پنجشنبه، ۲۱/۰۷/۱۴۰۱: کودک، محیط زیست، میراث هنری و گردشگری

جمعه ۲۲/۰۷/۱۴۰۱: کودک، خانواده، اخلاق و مهرورزی

به گفته مدیرکل آموزشهای شهروندی، پیاده‌روی کودک و خانواده، برگزاری نشست‌ تخصصی با متولیان حوزه کودک، کودک در سیما، سینما کودک، برپایی گذر کودکی در مناطق ۲۲گانه، اجرای طرح شهردردست بچه‌ها، دیدار شهرداران مناطق و مدیران شهری با کودکان، بازدید از بیمارستان کودکان و مراکز کودکات دارای معلولیت، اجرای پویش مثبت کودکی هماهنگی با مراکز مختلف برای ارائه تخفیف به کودکان در طول هفته ملی کودک، برگزاری جشن با عنوان شادمانه و اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه والدین با عنوان آکاهانه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در طول هفته ملی کودک است.

امیری، ویژگی خاص این برنامه‌ها را قرار گرفتن کودک در کنار خانواده و برپایه تربیت دینی و اسلامی دانست و از اکران طرح‌های ویژه این هفته با اقتباس از آموزه‌های دینی خبر داد.  

وی در پایان این نشست گفت: تلاش ما این است که تهران شهر دوستدار کودک و کودکان تهرانی نیز دوستدار شهر تهران باشند.

انتهای پیام 

۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 26919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =