افتتاح سه مرکز یاورشهر جدید در تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام آغاز به کار سه مرکز یاورشهر جدید در شهر تهران از افزایش ظرفیت این مراکز پذیرش معتادان متجاهر تا ۵ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس بررسی هایی که از ابتدای تشکیل قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران صورت گرفت موضوع معتادان متجاهر و منع پذیرشی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شهر بود که هم سر ریز بسیاری مشکلات دیگر و هم عامل مشکلات دیگری در حوزه اجتماعی و فرهنگی بود که البته مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته بود؛ بی توجهی برای درمان و نگهداری این گروه از معتادان در طول سال‌های گذشته، باعث پیچیده‌تر شدن رفع این معضل در تهران شده بود. هر روز چهره پایتخت با جولان گسترده این معتادان در ملاء عام، خراب‌تر می‌شد.

وی افزود: ورود متفاوت شهرداری تهران و همکاری نهادهای مختلف در این زمینه سبب شد ظرفیت جدیدی برای مواجهه درست با این چالش ایجاد شود، چرا که معتادان منع پذیرش به دلیل داشتن زخم باز و کبر یا صغر سنی و ابتلا به برخی بیماری ها عملا امکان پذیرش در مراکز دیگر را نداشتند و این گره کور بایستی با یک کار دقیق و تیمی باز می شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: از زمان شکل‌گیری قرارگاه اجتماعی تا امروز ۶ مرکز یاورشهر توسط شهرداری تهران راه‌اندازی شده و امروز هم ۳ مرکز جدید به مدار خدمت رسانی وارد می‌شود که اختصاص به معتادان متجاهر با شرایط خاص دارد و بخش زیادی از جامعه هدف را مورد پوشش قرار می‌دهد. امروز شاهد افتتاح مراکز یاورشهر ۷، ۸ و ۹ خواهیم بود که به ظرفیت های قبلی اضافه خواهند شد تا ظرفیت لازم برای تمام معتادان متجاهر منع پذیرشی در تهران ایجاد شود.

توکلی زاده ادامه داد: مرکز یاورشهر ۷ مخصوص معتادان متجاهر معلول و کم توان جسمی به استعداد پذیرش ۱۰۰ نفر، مرکز یاورشهر ۸ که ویژه بانوان اعصاب و روان به استعداد ۱۵۰ نفر و مرکز یاورشهر ۹ که هم اکنون در آن حاضر هستیم در فاز اول ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ نفر را دارد و با تکمیل فاز دوم آن تا پایان سال جاری این ظرفیت به ۲۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده در مجموع مراکز یاورشهر تاکنون ۵ هزار نفر است که تا پایان سال جاری و البته در صورت نیاز و ضرورت امکان افزایش ظرفیت تا ۷۵۰۰ نفر وجود دارد، تاکید کرد: رفتار گروهی و فرهنگ کار جمعی در قرارگاه آسیب‌های اجتماعی به مدل جدیدی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور تبدیل شده است و البته جا برای کار مضاعف و بیشتر از این ها هم وجود دارد و ما این مسیر را برای رسیدن به نتایج بهتر و بیشتر با قدرت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 26942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =