پایان مطالعه طرح جامع فضای سبز شهر تهران تا یک‌ماه آینده

معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: مطالعات طرح جامع فضای سبز شهر تهران توسط مرکز مطالعات از سال ۹۹ آغاز شده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

رضا بصیری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه تاکنون به شکل جامع به فضای سبز پرداخته نشده بود، اظهار کرد: در سه دهه اخیر، فضای سبز، طرح جامعی نداشته که به تمام ابعاد بپردازد. این طرح در سه بخش شامل بخش اکولوژیک، شهرسازانه و مباحث اجتماعی و اقتصادی تهیه شده و در هریک خروجی خوبی احصا شده است.

معاون شهرسازی خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بیان کرد: در بخش شهرسازی سعی شده ظرفیت‌های جدیدی برای توسعه کمی و کیفی فضای سبز تعریف شود و سرانه فضای سبز افزایش یابد.

بصیری تصریح کرد: در بحث اقتصادی نیز تلاش بر این است که احداث فضای سبز به گونه ای باشد که هزینه کمتری به شهرداری تحمیل کند.

وی با اعلام اینکه در بهره‌برداری مردم از فضای سبز در حوزه اجتماعی نیز ورود کردیم، گفت: در این طرح سعی شده تا مردم مشارکت فعال تری در نحوه استفاده از بوستان‌ها و نگهداشت آنها داشته باشند.

بصیری با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس مجری این طرح است، خاطرنشان کرد: مطالعات طرح جامع فضای سبز شهر تهران توسط مرکز مطالعات از سال ۹۹ آغاز شده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: لایحه طرح مذکور نیز آماده خواهد شد تا تصویب آن در مسیر شورا مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
کد خبر: 26943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =