پیش‌بینی اجرای ۸۰ هزار متر طول لایروبی انهار در منطقه ۱۱

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ از پیش بینی ۸۰ هزار متر طول لایروبی انهار در فصل پاییز در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، احمد مهرابی از پیش بینی ۸۰ هزار متر طول لایروبی انهار در فصل پاییز در این منطقه خبر داد و گفت: شهریور ماه امسال طرح ویژه لایروبی در منطقه  انجام شد و تمام انهار محدوده بیش از ۶ مرتبه رسوب زدایی و لایروبی شدند. پیش بینی میشود برای فصل پاییز نیز ۸۰ هزار متر طول از انهار لایروبی و رسوب زدایی شوند.

مهرابی درباره اجرای طرح لایروبی در پاییز در منطقه ۱۱ گفت: در سطح منطقه آب رو هایی وجود  دارند  که باعث طغیان و آب گرفتگی در معابر  میشوند.از این رو تلاش داریم   نقاط حساس و نیازمند مدیریت آب سطحی در مواقع بارندگی را شناسایی کرده و با هدایت  آب های سطحی مشکل آب گرفتگی را رفع کنیم.

مهرابی افزود: در برخی معابر که شیب معکوس وجود دارد با مستقری و چیدن کیسه شن، از نفوذ آب به منازل مردم و جاری شدن آب جلو گیری میکنیم.به علاوه  ورودی چاه ها نیز بررسی میشوند تا در هنگام بارش در سطح منطقه مشکل آب گرفتگی نداشته باشیم.

وی اشاره کرد :سال گذشته ۱۸ شبکه زباله گیر را احیا کردیم و امسال نیز مقرر شد تا در ورودی کانال های اصلی  فیلتر تعبیه شوند تا زباله های روان آب ها فیلتر شده و از نفوذ آن ها به شبکه های آب زیر سطحی جلوگیری شود.

مهرابی در پایان گفت: بخشی از این اقدامات پیش گیرانه در خیابان های مولوی، مختاری، شیخ هادی، جمهوری، امام خمینی(ره)، کمالی و ... انجام شده و برخی دیگر نیز برای پاییز انجام می شود.

انتهای پیام

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 26960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =