جلسه شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد شهر تهران برگزار شد

سی و یکمین جلسه شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد شهر تهران به ریاست شهردار پایتخت و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سی و یکمین جلسه شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد و نخستین جلسه این شورا در دوره جدید مدیریت شهری شامگاه یکشنبه-۱۷ مهر ۱۴۰۱- به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضای این شورا در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

تسهیل و تامین زمین توسط شهرداری برای احداث مساجد، احیای هویت محله ها با محوریت مساجد و مکان یابی مناسب برای ساخت مساجد بر این اساس، حل مشکلات مربوط به واگذاری زمین برای ساخت مساجد و تعیین تکلیف زمین های واگذار شده شهرداری برای احداث مساجد از محورهای این جلسه بود.

همچنین بررسی وضعیت مساجد در حال ساخت و تقاضاهای مردمی در مناطق مختلف برای کمک به ساخت یا بازسازی مساجد، تعیین چگونگی کمک به ساخت و تکمیل مساجد نیمه تمام، مقاوم سازی مساجد در معرض تخریب، توجه به ایمنی غیر سازه ای در کنار مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای سازه مساجد، رفع موانع و سیاستگذاری مناسب برای توسعه و گسترش مساجد و نگاه به مساجد به عنوان یک پایگاه بحران دیگر محورهای این جلسه را تشکیل داد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه و گسترش مساجد به عنوان سنگرهای مستحکم ایمان و اعتقادات مردم، دین خود را ادا کنیم.

وی در پایان ایجاد دبیرخانه ای برای شورای مساجد در معاونت شهرسازی شهرداری که بانک اطلاعات و نیازها درباره ساخت مساجد را استخراج کند و تهیه پیش نویسی برای تعیین رویکرد مواجهه با موضوع مسجد را برای ادامه کار شورای ساماندهی توسعه و گسترش مساجد شهر تهران پیشنهاد داد.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
کد خبر: 26983

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =