تخصیص دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه چهار خط مترو و ۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و نوسازی اتوبوس‌ها

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجوز انتشار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی صادر شده که از این میزان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به توسعه چهار خط مترو اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی «الحاق یک بند به تبصره ۳ ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری و اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی» با بیان اینکه برای اجرای طرح های حمل و نقل عمومی در بودجه امسال مجوز صدور دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت صادر شده است، اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در بودجه سال ۱۴۰۲ برای توسعه حمل و نقل عمومی مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل خطوط سه، چهار، شش و هفت مترو با اختصاص دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پیش بینی شده است.

مظفر همچنین خاطرنشان کرد: اصل و سود اوراق مشارکت به میزان ۵۰ درصد از سوی دولت و ۵۰ درصد نیز توسط شهرداری پرداخت می شود و امیدواریم بتوانیم حمل و نقل عمومی را با این بودجه توسعه دهیم.

گفتنی است «الحاق یک بند به تبصره ۳ ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری و اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی» با ۲۰ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 26990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =