برپایی جشنواره غذای اقوام ایرانی در کوشک امیرسلیمانی منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری ویژه برنامه های هفته تهران با معرفی اماکن گردشگری منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ گفت: جشنواره غذای اقوام ایرانی چهارشنبه از ساعت ۱۳ در کوشک تاریخی امیرسلیمانی با حضور بانوان و دختران سرای محلات سطح منطقه برگزار می شود.

به گفته او؛ برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری تهران، برپایی تور فتوواک با حضور عکاسان علاقمند به گردشگری، برپایی مراسم بزرگداشت روز حافظ شامل دف زنی سنتی، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، اجرای سرود و دکمه خوانی از سایر برنامه های روز چهارشنبه در عمارت تاریخی امیرسلیمانی است.

صباغ به تشریح برنامه های هفته تهران پرداخت و گفت : برگزاری تورهای متنوع گردشگری با محوریت جوانان و نوجوانان، برپایی کارگاه تخصصی گردشگری با حضور تهران شناسان، برپایی تور فتوواک با حضور عکاسان علاقمند به گردشگری و همکاری کانون عکاسان ایران در بوستان بزرگ آزادگان، برگزاری مسابقات نقاشی، عکاسی و خاطره نویسی از جاذبه های گردشگری منطقه و پخش مستندهای گردشگری در فضاهای مجازی از جمله برنامه های اجرایی هفته تهران است.

شهردار منطقه ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری منطقه ۱۵، تقدیر از فعالان حوزه گردشگری و معرفی جاذبه های گردشگری منطقه ۱۵در قالب کلیپ، مستند، پوستر، عکس و...از سایر برنامه هایی است که به اجرا درخواهد آمد.

او اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه ها علاوه بر بروزرسانی اطلاعات شهروندان در مورد تهران، در جهت ترویج و توسعه فرهنگ و گردشگری تهران گام برداریم.

صباغ ادامه داد:  ویژه برنامه های هفته تهران با هدف ارتقاء آگاهی شهروندان تهرانی نسبت به آداب و سنن و آئین های بومی تهران، افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در برگزاری آئین های سنتی شهر تهران، توسعه فعالیت های اشتراکی و بین بخشی شهرداری تهران و سایر نهادهای فرهنگی، آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری شهر تهران، ارتقاء و بازیابی سرمایه های فرهنگی، اجتماعی شهر مبتنی بر مسائل هویت شهری و افزایش نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان از ۱۴ مهر آغاز شده است و تا  ۲۰ مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 26999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =