سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در مسیر مناطق غرب و جنوب غرب تهران همچون منطقه ۵، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ زیرساختهای حمل و نقل عمومی از گذشته ضعیف است، اظهار کرد: در بحث ریلی پیش بینیهایی در این خصوص شده اما تا طرح جامع ریلی به مرحله نهایی برسد ممکن است سالهای طولانی را پیش رو داشته باشیم؛ بنابراین شاید کوتاهترین راهحل، استفاده از شبکه اتوبوسرانی و در صورت لزوم ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی باشد تا این اتوبوسها در ترافیک معابر شهری معطل نشوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای رفع نیازهای این مناطق جهت تسهیل در تردد، توسعه شبکه اتوبوسرانی توصیه میشود، خاطرنشان کرد: درخصوص ناوگان اتوبوسرانی شاید کمتر از ۳۰ درصد از چیزی که باید باشد را در اختیار داریم؛ لذا توسعه در مناطق غربی با ناوگان فعلی بعید به نظر می رسد.
وی همچنین تصریح کرد: باید با تلاش مدیران شهری سایر خطوط فعلی تقویت شود و بتوانیم تعداد دستگاههای ناوگان را به ۶ تا ۷ هزار اتوبوس برسانیم؛ طبیعتاً اگر به این سقف برسیم پوشش مناطق غرب تهران امری ممکن و شدنی خواهد بود.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای غرب تهران استفاده از شبکه اتوبوسرانی است، یادآور شد: باید اتوبوس بخریم و اتوبوس های موجود بازسازی شود که امیدواریم شهرداری به این مهم دست یابد و خریدها و تعمیرات صورت بگیرد تا شهروندان غرب تهران و نقاطی که از کمبود امکانات رنج می برند، از این شرایط رهایی یابند.
انتهای پیام/
نظر شما