برپایی گذر سه روزه در بوستان دوستدار کودک منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ گفت: در هفته ملی کودک؛ کودکان نخبه و دارای اقدام شاخص شناسایی و قدردانی می‌شوند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی‌ شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی با بیان اهمیت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک از برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه برای کودکان منطقه ۸ در محله دوستدار کودک خبر داد و گفت: طبق مطالعات اجتماعی و ترافیکی مرتبط با اقدامات شهر دوستدار کودک، بوستان فدک یکی از بوستان های منتخب پایتخت جهت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در موضوع مشارکت در زندگی خانوادگی، فرهنگی، محلی و اجتماعی شد.
وی ادامه داد: با مطالعه مواردی از جمله سن، جنسیت، جمعیت محله‌ها، تعلق‌پذیری، رضایتمندی، مشارکت‌جویی، امنیت، مؤلفه‌های زیست‌محیطی و فضای سبز محله، انعطاف‌پذیری کالبدی محله، سرانه‌های آموزشی و فرهنگی، دسترسی‌ها، ارزیابی معابر و... محله فدک به‌عنوان محله دارای ظرفیت و پایلوت در اجرای این طرح انتخاب شد.
تنهایی با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های اجتماعی هستند و ایجاد احساس قرابت و تبیین موضوعات فرهنگ شهری و ایجاد حس تعلق به شهر در رشد زندگی اجتماعی موثر است، افزود: به همین مناسبت، ویژه برنامه‌های این هفته در برنامه ای با عنوان گذر کودکی در سه روزه متوالی در بوستان دوستدار کودک(بوستان فدک) برای کودکان برنامه ریزی شد که هم اکنون در حال اجرا است.
شهردار منطقه۸ به تشریح برنامه‌های این گذر پرداخت و تصریح کرد: در این گذر، برنامه های شامل ورکشاپ کودکانه با برگزاری ایستگاه های آموزش نقاشی سیاه قلم، نقاشی رنگ روغن روی چوب، بوم و سفال، رباتیک، ساخت عروسک با لباس های بومی و محلی، آموزش خط نستعلیق و خط شکسته اجرا می‌شود.
فاطمه تنهایی سایر برنامه های این هفته برای کودکان را بازدید از باغ موزه مینیاتور، بازدید از مرکز فرآموز، فرآموز سیار در بوستان فدک، آموزش های ترافیک، پسماند، و ایمنی در کانون های کودک و مدارس ابتدایی منتخب سطح منطقه برشمرد.
گفتنی است نمایش عروسک آقای شهروندی با موضوع حقوق و تکالیف شهروندی برای کودکان، اجرای نمایش های زنده، اجرای موسیقی های محلی، بازی های بومی محلی و ایستگاه های ورزش و ایستگاه های آموزش ترافیک و آموزش موسیقی "بلز" برای کودکان از دیگر برنامه هایی است که از ۱۷ الی ۱۹ مهر ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ در محله دوستدار کودک، بوستان فدک برگزار می‌شود.
او در پایان گفت: شهرداری منطقه۸ در پایان این گذر سه روزه، از کودکان نخبه و دارای اقدام شاخص و از یک نویسنده نوجوان ساکن منطقه قدردانی و قدردانی خواهد کرد.

 انتهای پیام

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 27051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =