دلایل افزایش مدت زمان ترافیک صبحگاهی مهرماه امسال نسبت به سنوات قبل از کرونا

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ علت افزایش زمان ترافیک صبحگاهی در مهر ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با شهر، درباره علت افزایش زمان ترافیک صبحگاهی در مهر ماه امسال نسبت به دوران پیش از کرونا، بیان کرد: علت اصلی ترافیک طی سه هفته گذشته، بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است. البته به جز این مساله، سالیانه، ترافیک شهر تهران با شیب ملایمی افزایش پیدا می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید براینکه ترافیک نیمه دوم سال، در دو ماه مهر و اسفند هر ساله نسبت به سال قبل خود افزایش می‌یابد، افزود: اما شیوع کرونا سبب شد تا درصد افزایش سالیانه ترافیک طی این دوسال خودش را نشان ندهد. شهروندان دو سال افزایش ترافیک سالیانه را به علت تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و شناور شدن ساعات اداری ندیدند تا اینکه افزایش ترافیک عقب افتاده پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها امسال و پس از دو سال، به یکباره خودش را در مهر ۱۴۰۱ نشان داد.

به گفته سرهنگ رازقی؛ افزایش شیب ترافیک در هر سال نیز مربوط به افزایش تعداد خودروها، مهاجرت به شهر تهران، افزایش جمعیت ‌پایتخت و ... می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه ستاد مهر ۱۴۰۱ به طور کامل اجرایی شده است یا خیر، گفت: بخش بسیاری از اقدامات ستاد مهر ۱۴۰۱ اجرا شده است و برای اجرای بقیه اقدامات باید منتظر اتمام ماه مهر باشیم تا با انجام پایش و بررسی‌های دقیق نتایج، باقی اقدامات را اجرایی کنیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه هفته نخست مهر به علت تعطیلی‌های پی در پی، ملاک برای پایش ترافیک نیست، عنوان کرد: اما هفته دوم، سوم و چهارم مهر ماه با درنظرگرفتن سایر شرایطی که طی این مدت به وجود آمد، ملاکی برای نتیجه گیری ترافیک در مهر ۱۴۰۱ است.

سرهنگ رازقی در پایان سخنان خود اعلام کرد که مواردی همچون خرابی‌های متعدد خودروها در معابر بزرگراهی و تصادفات نیز از علل مهم افزایش ترافیک بشمار می‌رود.

انتهای پیام/

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 27071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =