جشنواره «ایران عزیز» در دریاچه شهدای خلیج‌فارس برگزار می‌شود

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران عزیز»؛ جشنواره وحدت اقوام ایرانی را از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه با هدف معرفی فرهنگ اقوام ایرانی در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌کند.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران عزیز»؛ جشنواره وحدت اقوام ایرانی را با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون ایرانی برگزار می‌کند. این جشنواره از ۲۰ تا ۲۹ مهر ماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان است.

در این جشنواره که به مناسبت هفته وحدت برگزار می شود، چهره‌های شاخص و تاثیرگذار هر یک از اقوام معرفی و تقدیر شده و هر قومی این فرصت را می‌یابد که فرهنگ خود را به معرض نمایش بگذارد و قوم خود را به لحاظ مختصات فرهنگی، تاریخی و... معرفی کند. ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام، بازشناساندن ویژگی‌های اقوام مختلف ایرانی به جوانان و نوجوانان و تقویت هویت ملی از دیگر اهداف جشنواره «ایران عزیز» است.

اقوام لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوبی کشور در جشنواره حضور خواهند داشت که با توجه به پراکندگی اقوام ایرانی در سطح کشور، به نوعی همه استان‌های ایران در جشنواره «ایران عزیز» حاضر هستند و هر یک از روزهای جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص خواهد داشت.

بخش استیج جشنواره «ایران عزیز» از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، نمایش مستند کوتاه، برگزاری مسابقه برای حاضران، برنامه ویژه کودکان و... اشاره کرد. همچنین هر روز تعدادی از هنرمندان و خوانندگان مطرح کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

در بخش میدانی نیز ۳۵۰ غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و به طور کلی آداب و رسوم اقوام گوناگون در آن به نمایش در می‌آید و عرضه می‌شود و تلاش شده بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در اختیار شهروندان قرار گیرد. این غرفه‌ها هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ فعال خواهند بود و در مقابل برخی از آنها گروه‌های موسیقی اقوام به اجرای برنامه می‌پردازند.

آیین افتتاحیه جشنواره در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه با حضور اقوام مختلف ایرانی، مسئولان و مدیران کشوری و شهری برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 27101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =