پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی کنترل می‌شود

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در هفته‌های آینده جلسات ویژه‌ای را جهت کنترل میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد.

میثم مظفر در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۳۱۷ پروژه توسعه محلی مصوب شد، اظهار کرد: این پروژه ها با مشورت شهروندان در محلات و کنشگران فعال شهری تعریف و تصویب شد و بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه به این طرح ها اختصاص یافت.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بابت تحقق هریک از این طرح‌ها، دغدغه جدی در کمیسیون برنامه و بودجه وجود دارد و انتظار ما این است که شهرداری تهران نسبت به کنترل پیشرفت فیزیکی و اختصاص منابع مالی به این پروژه ها توجه جدی تری را داشته باشد.

وی با اعلام اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی و اختصاص منابع مالی به پروژه های توسعه محلی در مناطق ۲۲ گانه ۲۵ درصد است، یادآور شد: طبیعتاً در چند ماه ابتدایی سال، مراحل اعلام فراخوان و انتخاب پیمانکار و روند انعقاد قراردادزمان قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد و البته روندهای بروکراتیک موجود که اندکی بهبود پیدا کرده، مانع شروع سریع پروژه هاست.

مظفر همچنین تصریح کرد: تشریفات اداری طولانی باعث می شود عموماً پروژه های عمرانی با تأخیر چند ماهه از ابتدای سال آغاز شود. با این وجود انتظار ما در شورا از شهرداری این است که تحقق سریع پروژه های توسعه محلی را به طور جدی پیگیری کند.

وی با بیان اینکه بر اساس خروجی سامانه مدیریت و کنترل پروژه، بالاترین درصد خاتمه پروژه های توسعه محلی به مناطق ۲،۷،۸ و ۱۳ است، یادآور شد: پایین ترین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها نیز به مناطق ۱،۱۱،۱۲ و ۱۶ اختصاص دارد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در هفته های آینده جلسات ویژه ای را جهت کنترل میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های توسعه محلی در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 27118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =