معرفی جاذبه‌های گردشگری و مذهبی ری به شهروندان منطقه ۲۰

شهردار منطقه ۲۰ گفت: برنامه های متنوع بزرگداشت هفته تهران (تهران جان) با هدف آشنائی شهروندان با جاذبه های گردشگری ری،در منطقه ۲۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه در تشریح برنامه های بزرگداشت هفته تهران گفت: در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و مذهبی ری، در هفته بزرگداشت تهران تورهای رایگان ری گردی و بازدید از مکانهای تاریخی و مذهبی ری از جمله آتشکده ری، چشمه علی، برج طغرل، دژ رشکان، قلعه گبری، برج اینانج، آستان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، بقعه بی بی شهربانو، آرامگاه شیخ صدوق و امامزاده عبدالله ویژه شهروندان و دانش آموزان برگزار شد.

ناظم رضوی افزود: در راستای آشنائی شهروندان با ظرفیت های گردشگری بازدید شهروندان از روند بازآفرینی کارخانه قدیم سیمان ری و تبدیل آن به مرکز نوآوری صنایع خلاق و موزه صنعت سیمان انجام شد.

او برپائی نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری ری در ساختمان اصلی منطقه، معرفی جاذبه های گردشگری در قالب کلیپ، مستند، پوستر، کتابچه، عکس،   اینفوگرافی و ری نگار را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

ناظم رضوی در دیدار با تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم که به مناسبت هفته جهانی کودک در ساختمان اصلی منطقه حضور یافتند، ضمن تبریک گرامیداشت هفته کودک و هفته تهران، گفت: همزمانی هفته تهران و کودک می تواند این پیام را داشته باشد که کودکان به عنوان آینده سازان جامعه، با آموزش های لازم و سعی و تلاش و حس مسئولیت پذیری نقش موثری در پیشرفت و توسعه شهرها دارند.

شهردار منطقه در جمع دانش آموزان مدرسه شهید قدوسی ادامه داد: داشتن شهری پویا و توسعه یافته نیازمند شهروندانی آگاه به مسائل شهری است و کودکان می بایست با برنامه ریزی هدفمند و پشتکار برای پویایی زندگی شخصی و اجتماعی تلاش کنند و همواره با تقویت حس مسئولیت پذیری، خود را برای مقابله با چالش ها و مشارکت های اجتماعی آماده نمایند.

این گزارش حاکی است در پایان این دیدار دانش آموزان، ضمن بازدید از نمایشگاه عکس آثار تاریخی و مذهبی ری با جاذبه های این شهر باستانی آشنا شدند.

انتهای پیام 

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 27159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =