پاسخ ما به خسارت اغتشاش‌گران، خدمت بیشتر به مردم است/ نیاز پایتخت به ۸ هزار دستگاه اتوبوس/ ۲ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است

محمدخانی با حضور در برنامه سلام صبح بخیر پیرامون آخرین وضعیت و اقدام های مدیریت شهری پایتخت به شهروندان تهرانی گزارشی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل و سخنگوی شهرداری تهران صبح امروز یکشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱ با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه ۳ سیما گفت: از همان ابتدا در بدو ورود به  شهرداری تهران اتفاق‌های مهمی از آغاز شد و باید بیان کنم که متاسفانه با مشکلات جدی مواجه بودیم که شهردار تهران تهران در بخش‌های مختلف گزارش‌های خود خطاب به مردم کلیات و موضوعات آن‌ها ر ارایه کرده است.

* مشکلات شهرداری در ابتدای دوره 

سخنگوی شهرداری تهران فزود: کمبود بودجه، نبود زیر ساخت‌ها، خالی بودن انبار مترو و بدهی‌های سنگین از جمله موضوعاتی و چالش هایی بود که با آن مواجه بودیم و بعد از یک سال با برنامه‌ریزی کامل به سمت ارتقا هفتگی خدمات که کمک می کند مجموعه رشد کند حرکت کردیم.

* شنبه‌ها تهران چه خبر است؟

محمدخانی افزود:آغاز عملیات اجرایی فاز غربی بزرگراه یادگار امام (ره) و شهید بروجردی را در دستور کار قرار دادیم که باید بیان کنم افتتاح این بخش‌ها زمان می‌برد اما نکته مهم این بود که با تفاهم نامه انجام شده اقدام های موثری در شهر انجام شد که یکی از آنها باز شدن پادگان نظامی جی بود و انشالله در سال آینده گره گرافیکی در منطقه غرب تهران باز خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه فعالیت‌ها کلنگ زنی واحدهای مسکونی نیز را در دستور کار قرار دادیم و اقدام آخر تزریق ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۶۲ دستگاه مینی‌بوس و نوسازی ۲ هزارمین تاکسی پایتخت بود که روز گذشته انجام شد.

* نیاز تهران به ۸ هزار دستگاه اتوبوس

سخنگوی شهرداری تهران افزود: طبق طرح جامع ترافیک تهران، پایتخت به ۸ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که در بدو شروع فعالیت ما در مدیریت شهری تعداد اتوبوس‌ها سالم و آماده به کار ۱۸۰۰ دستگاه بود.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: بر اساس طرح جامع حداقل ۶ هزار اتوبوس فعال در شهر تهران داشته باشیم. در همان ابتدا و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده موضوع خرید و اورهال ناوگان در دستور کار قرار گرفت که آمارها نشان می‌دهد در همین سال نخست فعالیت در مجموع هزار دستگاه اتوبوس تعمیر و به خطوط اضافه شد.

محمد خانی ادامه داد: در کنار آن ۱۱۰ دستگاه اتوبوس که در سال گذشته به چرخه حمل‌ونقل اضافه شد ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز روز گذشته به ناوگان تزریق شد که در مجموع ۳۱۰ دستگاه اتوبوس صفر نیز به ظرفیت اضافه شد که این اقدام اتفاق خوبی است اما بدون تعارف باید اعلام کنم از شرایط راضی نیستیم.

* تقدیر از کمک‌های دولت به پایتخت
وی با اشاره به اصل مدیریت مشارکتی در پایتخت گفت: باید از وزیر کشور تشکر کنم که ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از محل کمک دولت و سهم ۸۰ درصدی وزارت کشور تامین کرد و در حوزه مدیریت مشارکتی بارها اعلام کردیم تهران را باید به شکل جمعی اداره کرد و امیدواریم تا پایان سال سهمیه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را تامین کنیم.
سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: با توجه به در دستور کار بودن اورهال ناوگان و خرید بر اساس هدفگذاری شهردار محترم تهران برای سال جاری امیدواریم تعداد ناوگان را به ۵ هزار دستگاه برسانیم.

* آسیب ۳۰ میلیاردی به اموال مردم/ ۵۰ اتوبوس دچار آسیب‌دیدگی شد
محمدخانی در تشریح میزان آسیب به اموال عمومی شهر تهران در اغتشاش های اخیر گفت: در حوادث و اغتشاش های اخیر حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس تهران آسیب دید و برخی از این ها دچار آتش سوزی شد و باید بیان کنم میزان خسارت ها از سوزاندن اتوبوس تا شکستن شیشه ها رقم خورد.

وی ادامه داد: شهردار تهران تاکید دارند که در مقابل این آشوب ها باید خدمت خود را بیشتر کنیم تا آشوبگران و دشمنان نتوانند در بین مردم رضایتی ایجاد کنند و این امر انگیزه ای برای خدمت بیشتر شهرداری تهران شد.

سخنگوی شهرداری تهران در تشریح دیگر خسارت‌های اغتشاشگران به اموال شهر تهران در حوادث اخیر بیان کرد: ۱۲۰ ایستگاه اتوبوس نیز دچار آسیب شد که اعضای و رییس شورای شهر تهران نیز گزارشی از آسیب ها به سطل های زباله دادند و از بعد عدد و رقم بیش از ۳۰ میلیارد خسارت به اموال عمومی شهر تهران وارد شد.

* حوادث اخیر تاثیری در اراده و عملکرد شهرداری تهران ندارد
محمدخانی ادامه داد: این حوادث به معنی توقف خدمت‌رسانی به شهروندان نیست و در حوزه پسماند و غیره یک دقیقه توقف خدمت نداشتیم و گواه صحبت ما شهری است که شهروندان هر صبح هنگام تردد در آن با پاکیزگی مواجه هستند و باید تاکید مجدد کنم این اقدام ها تاثیری در اراده و عملکرد شهرداری تهران ندارد.

* تشکر از زحمت‌کشان شهرداری

باید از همکاران خود در مجموعه مختلف مدیریت شهری از جمله پاکبانان، راننده های اتوبوس، نیروهای آتش‌نشانی و دیگر عزیزان تشکر ویژه کنم و تمام قد باید به احترام آنها بایستیم که در شرایط آشوب با وجود تمام خطرات برای خدمت به مردم حاضر شدند و به اطلاع مردم می رسانم این شب ها تعدادی از همکاران ما در حوزه های مختلف آسیب دیدند و مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

* دستور تشکیل قرارگاه مسکن پس از تذکر رهبری

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه مسکن رییس جمهور محترم که ما نیز در شهرداری تهران خود را بخشی از آن جبهه می‌دانیم ناظر به مصوبه مجلس شورای اسلامی قولی در انتخابات دادند مبنی بر تامین یک میلیون مسکن در سال است که سهم تهران ۱۸۰ هزار واحد مسکن است که شهردار تهران در ابتدا با قبول مسئولیت و با روحیه موجود شهردار تهران با توجه به منویات و تاکید رهبر انقلاب، قرارگاه جهادی مسکن در شهر تهران ایجاد شد.

محمد خانی گفت: تا به امروز برای احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی تفاهم‌نامه امضا کردیم و باید توجه داشت شهرداری در این بخش زمینه ساز صدور پروانه، تسهیل‌گری و مشارکت در بخشی از ساخت است که کلنگ احداث نیمی از این ها نیز به زمین خورده است و امیدواریم به فضل خدا تا پایان سال تفاهم نامه تمام ۱۸۰ هزار واحد را امضا کنیم و کلنگ احداث آن نیز زده شود

وی تصریح کرد: موضوع مسکن با اشتغال در ارتباط است و زمانی که صنعت مسکن فعال می شود اشتغال سایر بخش ها نیز فعال می شود.



انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 27253

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =