راهکار کاهش ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

برخی نمایشگاه‌های پایتخت در حالی هنوز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود که مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ظرفیت کافی برای برگزاری نمایشگاه‌ها دارد و مسئولان بارها بر انتقال نمایشگاه‌ها به این مجموعه تأکید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، سال ۱۳۸۴ با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دوره دوم مقرر شد نمایشگاهی در جنوب تهران احداث و نمایشگاه بین المللی به آن فضا منتقل شود. در طول سالهای اخیر با وجود توسعه فضای این مجموعه، تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان و ایجاد دسترسی آسان به شهر آفتاب با وسایل نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی، اما انتقال نمایشگاه از محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به مجموعه شهر آفتاب آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت.

برگزاری نمایشگاه های متعدد و به عبارتی پر بودن تقویم کاری محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران مساله ای است که موجب آزار شهروندان تهرانی به دلیل ایجاد ترافیک سنگین در اطراف خیابان سئول و به تبع آن اغلب شریان‌های بزرگراهی شهر می‌شود. همین موضوع واکنش اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهری را به دنبال داشته است.

پرسشی که در طول مدت اخیر در صحن شورای اسلامی شهر تهران به طور مکرر مطرح شد، چرایی برگزاری کماکان نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه ها با وجود ترافیک سرسام‌آور و از طرفی دیگر وجود ظرفیت بالای مجموعه شهر آفتاب بوده است. مسأله ای که پلیس راهور نیز برآن تاکید دارد.

برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ۱۰ تا ۱۳ مهرماه و بازدید جمعی از اعضای شورا از فضای این مجموعه نمایشگاهی موجب شد تا بار دیگر دغدغه انتقال نمایشگاه ها به موضوع اصلی و مورد بحث تعدادی از اعضای شورا در نود و هفتمین جلسه علنی دوره ششم تبدیل شود.

امروز ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱, رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با اصرار بر برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین المللی تهران با هذف درآمدزایی نباید سلامت مردم را به خطر انداخت، گفت: با برگزاری نمایشگاه در داخل شهر جز اینکه رنج مردم را فراوان کنیم و مردم را آزار دهیم، کار دیگری نمی‌کنیم.

مهدی چمران با اعلام اینکه در جلسه هیات دولت در زمان آقای خاتمی، موضوع برگزاری نمایشگاه ها در فضایی جدید مطرح شد، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای در آن زمان منعقد و تأکید شد که نمایشگاه‌های با ازدحام جمعیت در نمایشگاه بین المللی برگزار نشود و شهرداری مکلف به ایجاد یک نمایشگاه شد. شهرداری نیز با خرید زمین و هزینه کرد، مجموعه شهر آفتاب را با تمام امکانات و تأسیسات احداث کرد.

راهکار کاهش ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

وی با بیان اینکه با وزارت صمت در این زمینه هماهنگ خواهیم شد، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب به ۱۲۰ هزار متر مربع فضا نیاز دارد و تا سال آینده این فضا برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیز همچون سایر نمایشگاه ها فراهم و مشکلات در این زمینه حل خواهد شد تا با برگزاری نمایشگاه ها در مرکز شهر، تهران را فلج نکنیم. امیدواریم گوش شنوایی وجود داشته باشد که این سخنان را بشنود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه شهر آفتاب در سطح بین المللی و برخوردار از تمام امکانات است و حیف است که از این فضا استفاده نشود و در فضایی دیگر که امکانات به روز ندارد، آسایش مردم را با برگزاری نمایشگاه مختل کرد.

بلوغ شهر آفتاب با برخورداری از امکانات و تأسیسات به روز

راهکار کاهش ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه فضا برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب به شکل با کیفیتی فراهم شده است، گفت: علاوه بر سالن های خوب و هواسازها، تمیزی بسیار بالای شهر آفتاب، نظم خوب و پرسنل آموزش دیده و همچنین نگهداشت تجهیزات و دسترسی مخاطبان با مترو به این فضا، شهر آفتاب را به بلوغ رسانده است.

جعفر تشکری هاشمی تأکید کرد: باید از مدیرعامل شهر آفتاب تقدیر کرد چراکه با جدیت مسائل مرتبط با توسعه مجموعه را دنبال کرده است. تقاضای من این است که با معاون حقوقی ریاست جمهوری جلسه ای را برگزار و ایرادات شکلی نمایشگاه شهر آفتاب را برطرف کنیم.

همه برای برگزاری نمایشگاه ها در شهر آفتاب کمک کنند

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید اعضای شورا از نمایشگاه کاشی و سرامیک در محل نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: برای اولین بار بود که در شهر آفتاب شاهد این حجم از بارگذاری بودیم که این نشان می دهد باید بیش از پیش به این مجموعه توجه شود.

راهکار کاهش ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول

وی با اشاره به هم ریختگی شهری به دلیل برگزاری نمایشگاه ها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی، یادآور شد: پلیس راهور تهران بزرگ سال گذشته و امسال نسبت به این قضیه پافشاری کرد. بنابراین تقاضا دارم همه همکاری لازم را داشته باشند که تمام نمایشگاه ها در محل مجموعه شهر آفتاب برگزار شود.

به گزارش شهر با وجود اینکه دغدغه برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بارها در جلسات علنی شورا توسط اعضا مطرح شده و درخواست‌های مکرر نسبت به پیگیری جدی برای برگزاری نمایشگاه‌ها در این مجموعه مطرح شده، عملیاتی شدن این درخواست‌ نیاز به همکاری دستگاه های زیربط و نهادهای بالادستی و گوش شنوایی است که رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر آن تأکید دارد.

با توجه به اینکه فضای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با تلاش‌های مداوم و هزینه‌کرد قابل توجه در حال توسعه است و این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب به عنوان پرمخاطب ترین نمایشگاه آماده می‌شود، نیاز است که دیگر دستگاه‌ها نیز در کنار مدیریت شهری قرار بگیرند و از انتقال دائمی نمایشگاه ها از مرکز پایتخت به شهر آفتاب حمایت جدی داشته باشند تا آسایش بازدیدکنندگان و سلامت شهروندان قربانی تعلل در تصمیم‌گیری‌ها نشود.

امید می رود با بسته شدن پرونده انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، اندکی از ترافیک موجود در خیابان‌های شهر و به دنبال آن آلودگی هوای ناشی از ترافیک کاسته شود و مجموعه‌ای که با سرمایه‌گذاری بالا ساخته شده و بنا بر گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به بلوغ رسیده، شکوفایی و پویایی هرچه بیشتر را تجربه کند.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 27285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =