تملک املاک در محله امام خمینی(ره) با رعایت حقوق مردم انجام شود/ ضرورت ساماندهی اراضی بایر در منطقه ۱۵/ احداث پارکینگ‌های مکانیزه و به روز در منطقه۶

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در آیین تکریم و معارفه شهرداران مناطق ۱۵، ۱۰، ۶ و ۱ ضمن تاکید بر رعایت حقوق شهروندان به مواردی همچون تملک املاک در محله امام خمینی(ره)، ساماندهی اراضی بایر، احداث پارک‌های محله‌ای، بلند مرتبه‌سازی، اجرای طرح مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز و ... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۵ با بیان اینکه انتخاب آقای صباغ به عنوان یکی از سه شهردار برتر تهران بدون تلاش نیروها و کارکنان خدوم منطقه حاصل نمی شد، اظهار کرد: این منطقه حدود هزار نفر نیروی انسانی دارد که آقای صباغ باید قدردان این افراد باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرصت‌ها زودگذر است، یادآور شد: این فرصت خدمت، نعمتی گذرا و البته گرانبها محسوب می‌شود. شهروندان و کارکنان منطقه ۱۵ از این پس ملاک و معیار و عیار شهردار جدید محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران با بیان اینکه ورود به مقوله اعتیاد و چالش های پیرامون آن به عنوان اقدامی دست نخورده و تازه، سختی‌هایی را به همراه داشت، گفت: شهرداران نواحی پای کار ایستادند و این منطقه در قرارگاه اجتماعی به عنوان یکی از مناطق خوب ما در جمع آوری معتادان متجاهر بود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در آینده جلساتی برای بیان جزییات برنامه‌های شهرداری منطقه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: شاید بزرگترین اولویت منطقه موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به مانع زمانی در پروژه فاخر شهید شوشتری تصریح کرد: این پروژه هفت درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.

جاوید تاکید کرد: پشتیبانی برای رفع موانع باید بر عهده شهرداری منطقه ۱۵ باشد چرا که ممکن است به طور مستقیم با زندگی شهروندان در ارتباط باشد. باید در مسگرآباد و خاور شهر نیز فکر جدی صورت بگیرد و رفاه و آسایش آنها مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه محور امام رضا (ع) نیز باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: دروازه ورودی و خروجی شهر در این محدوده یکی از وظایف شهرداری منطقه ۱۵ است. هیچ زمین بلاتکلیف مدیریت نشده نباید تا ۶ ماه آینده در منطقه وجود داشته باشد. باید بستر را برای ناامنی اجتماعی حذف کنیم چرا که اراضی بایر می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی شود. می توان در این مناطق بوستان های محله ای ایجاد کرد. در مجموع یکی از انتظارات ما ساماندهی اراضی بایر در منطقه است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: ساماندهی خاک و نخاله در منطقه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و ساماندهی گاراژها نیز در اولویت باشد. علاوه بر این بوستان ها باید محل آرامش و آسایش شهروندان این منطقه باشد. باید با مدیریت هزینه و طراحی خوب، وضع بوستان‌ها را بهسازی و ساماندهی و تجهیزات رفاه و شادابی برای شهروندان را فراهم کرد.

تملک املاک در محله امام خمینی(ره) با رعایت حقوق مردم انجام شود/ ضرورت ساماندهی اراضی بایر در منطقه ۱۵/ احداث پارکینگ‌های مکانیزه و به روز در منطقه۶

وی افزود: مدیران باید به عنوان شهروند به بوستان ها مراجعه کنند. نگاه به عنوان شهردار باعث می شود موارد بزرگ به چشم بیاید که دردی از مردم دوا نمی کند، لذا باید نگاه کاربردی داشته باشیم. ایمنی نیز در این منطقه بسیار مهم است و اتفاقی که برای کودک چهار ساله در این منطقه روی داد تلخ و به جای مانده از غفلت در گذشته بود. ممکن است چنین اتفاقی برای دیگر شهرداران نیز رخ دهد، بنابراین باید به ضریب اطمینان بالایی در سه ماه آینده در منطقه ۱۵ و دیگر مناطق رسید.

جاوید خاطرنشان کرد: خدمت اگر صادقانه، عالمانه، پیگیرانه و شجاعانه باشد و نیت خدمت استحکام داشته باشد، رضایت حاصل خواهد شد؛ رضایت خداوند، رضایت شخصی از خدمت‌رسانی، رضایت همکاران، مافوق و شهروندان در راستای خدمت‌گذاری مورد اهمیت است.

گفتنی است در این آیین از خدمات سید مهدی صباغ شهردار سابق منطقه ۱۵ تقدیر و رضا شرفی به عنوان شهردار جدید این منطقه معرفی شد.

بیش از ۹۰ درصد از طرح مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز در منطقه ۱۰ انجام شده است

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه آقای شرفی شهردار سابق این منطقه حدود ۲۰ سال است که در مجموعه شهرداری فعالیت می کند، اظهار کرد: شهردار تهران با سیر درست انتخاب مدیران، آقای شرفی را به عنوان شهردار منطقه ۱۰ انتخاب کرد و اقدامات به گونه ای بود که بنده و شهردار تهران اتفاق نظر داشتیم که فعالیت خود را به عنوان شهردار منطقه ۱۵ ادامه دهد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه برای سنجش برنامه های مدیران به سه سال زمان نیاز است، خاطرنشان کرد: سعی بر این بوده اکثر قریب به اتفاق شهرداران مناطق را تثبیت کنم تا این بازه زمانی رعایت شود. بر همین اساس شهرداران ۱۵ منطقه حفظ شدند.

وی همچنین تصریح کرد: کار آقای شرفی در منطقه ۱۵ شاید سخت تر از منطقه ۱۰ باشد. منطقه ۱۵ مختصاتی کاملا متفاوت دارد و وسعت فراوان و مباحثی همچون حاشیه نشینی در این منطقه موجب مکمل شدن نوع فعالیت وی می شود.

جاوید یادآور شد: انگیزه شهردار جدید در توجه به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده منطقه اثرگذار است و باید این موضوع با اهتمام بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. ۹۵ درصد امور میدان امام خمینی(ره) به پایان رسیده و درخواست ما این است که اقدامات تملک املاک در این محله با رعایت حقوق مردم جهت پیشبرد امور در این طرح انجام شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه اعمال ماده ۸ و ۹ آخرین اقدام ما است، اظهار کرد: رعایت احترام و حقوق شهروندان باید در اولویت کار ما باشد. اداره املاک در این منطقه کلیدی است و با توجه به فشرده بودن منطقه ۱۰ باید این اداره در حد معاونت مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مهم این است که در این فضای فشرده مجالی برای تنفس مردم ایجاد و فضایی به عنوان پارکینگ و فضای سبز برای شهروندان این منطقه در نظر گرفته شود. از هر فرصتی در مشارکت با مردم استفاده شود تا خرید خدمت صورت بگیرد. محدودیت منابع را در شهرداری شاهد هستیم لذا باید با رعایت حریم و اصل مالکیت مالکان بر تملک املاک تمرکز شود تا بتوان خدمات را در منطقه ۱۰ توسعه داد.

تملک املاک در محله امام خمینی(ره) با رعایت حقوق مردم انجام شود/ ضرورت ساماندهی اراضی بایر در منطقه ۱۵/ احداث پارکینگ‌های مکانیزه و به روز در منطقه۶

جاوید با بیان اینکه اجرای طرح مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز جای خرسندی است، تصریح کرد: امور در این طرح باید جدی تر دنبال شود تا به نتیجه برسد. تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن اجرایی شده و انجام امور باقی مانده نیاز به پیگیری دارد. آب چالش جدید کشور است و باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به موضوع شبکه فاضلاب گفت: زمینه سازی صورت بگیرد که پنج درصد باقی مانده از شبکه فاضلاب دنبال شود چراکه این شبکه در کنار شبکه جمع آوری آب های سطحی می تواند زیرساخت های توسعه منطقه ۱۰ باشد. می توان بخشی از انهار منطقه را سرپوشیده کرد و منطقه بهینه تری را برای استفاده شهروندان ایجاد کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر اینکه زیباسازی منطقه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: می توان به عنوان پایلوت از روش های تأمین پارکینگ در منطقه استفاده کرد و پارکینگ های مکانیزه را دستور کار قرار داد.

وی تأکید کرد: انتظار اصلی ما از شهردار منطقه ۱۰ این است که پایلوت اقدامات نیروهای انقلابی و بسیجی و توانمند را در راستای خدمت به مردم منطقه ایجاد کند، به طوریکه این خدمت نتیجه بخش بوده و رضایت را به دنبال داشته باشد. اصل بر این است که در لوای جمهوری اسلامی به مردم خدمت کرده و یکپارچگی در خدمت به مردم را دنبال کنیم.

بلند مرتبه‌سازی با رعایت ضوابط اجرا شود

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۶ گفت: یکی از تصمیمات سخت برای ما این بود که در خدمت آقای رنجبریان در شهرداری‌های مناطق نباشیم.

معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر اینکه رنجبریان از نیروهای قدیمی شهرداری به ویژه در حوزه ترافیک بوده است، تصریح کرد: قطعا در آینده نزدیک از توان و ظرفیت وی در شهرداری استفاده خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: شهردار جدید نیز می تواند ایده های بهبود کیفیت زندگی مردم را پیاده و منطقه ۶ را به عنوان پایلوت این موضوع مطرح کند.

جاوید با بیان اینکه میانگین عملکرد شهردار سابق و جدید منطقه ۶ نمونه کاملی از مدیریت است، گفت: منطقه ۶ پیشانی تهران را در اختیار دارد که مستعد بلند مرتبه‌سازی است. 

وی با تاکید بر اینکه بلند مرتبه سازی در نفس خود هم اقدامی خوب و هم بد است، تصریح کرد: بلندمرتبه‌سازی در محلاتی همچون الهیه و فرشته اتفاق خوبی نبود اما ایجاد این ظرفیت‌ها در فضایی همچون منطقه ۶ که دسترسی بزرگراهی دارد، فرصت بسیار ویژه‌ای است. البته باید بلند مرتبه سازی با رعایت ضوابط اجرا شود.

تملک املاک در محله امام خمینی(ره) با رعایت حقوق مردم انجام شود/ ضرورت ساماندهی اراضی بایر در منطقه ۱۵/ احداث پارکینگ‌های مکانیزه و به روز در منطقه۶

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران اظهار کرد: از روش پارکینگ های مکانیزه و بروزترین پارکینگ‌ها در دنیا استفاده شود؛ همچنین در خصوص پارک ها باید گفت که وظیفه ما این است که بستر مناسبی برای شهروندان ایجاد کنیم، همانطور که وظیفه داریم به آسفالت معابر و مواردی از این قبیل بپردازیم. ما نمی‌خواهیم هزینه های سرسام آور و فرمایشی را شاهد باشیم اما باید برای ساماندهی و بهبود کیفیت تلاش کنیم.

جاوید ادامه داد: شهردار تهران از ما انتظار خدمت و جلب رضایت را دارد که باید صادقانه، عالمانه، پیگیرانه و شجاعانه باشد و شهروندان باید بدانند نظام جمهوری اسلامی آنها را رها نکرده است.

بی‌توجهی به حقوق مردم برکت را از بین می‌برد

به گزارش شهر، علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه یک ضمن تقدیر از تلاش های حمیدرضا حاجوی شهردار سابق منطقه یک اظهار کرد: اتصال به فرهنگ شهادت یکی از ظرفیت های خانواده حاجوی است و جدیت در پیشبرد امور و توانایی انجام اقدامات از دیگر ویژگی های مثبت شهردار سابق منطقه یک به شمار می رود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه حداقل دو یا دو نیم سال تا حداکثر پنج سال نیاز است که مدیری با منطقه خود آشنا شود و بتواند برنامه ریزی کند، یادآور شد: این زمان نیاز است که برنامه ها عملیاتی شود و بتوان به اوج خدمت رسید و عمیق تر و پایدارتر خدمت کرد.

وی با تأکید بر اینکه گاهی در مدیریت تحقق نظرات مقدور نیست، تصریح کرد: در زمان حضور من در معاونت شهرسازی تعداد پروانه های صادر شده به ۳۲ هزار فقره در سال رسید و اقدامات مختلفی انجام شد اما تصمیم بر جابجایی و حضور در منطقه چهار به عنوان شهردار گرفته شد. قطعاً جابجایی های صورت گرفته بی حکمت نیست.

جاوید با اشاره به حفظ باغات و ساخت و ساز در آن و مصوباتی که در دوره پنجم مدیریت شهری تصویب و احرا شد، گفت: برکت با این اقدام اصطلاح طلبان از کار رفت و دوره ششم مدیریت شهری هم در یک سال گذشته درگیر این موضوع بود. البته در این یک سال تلاش کردیم که حقوق مردم در خصوص پرونده باغات جبران شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه بی توجهی به حقوق مردم برکت را از بین می برد، تصریح کرد: برکت از کار ما رفت که با کمک نیروهای شهرداری این برکت باز خواهد گشت.

تملک املاک در محله امام خمینی(ره) با رعایت حقوق مردم انجام شود/ ضرورت ساماندهی اراضی بایر در منطقه ۱۵/ احداث پارکینگ‌های مکانیزه و به روز در منطقه۶

وی افزود: این کار دشوار اقدام مردانه می خواهد و باید حق و حقوق مردم جبران شود. منطقه یک یکی از پرچالش ترین و پیچیده ترین مناطق در مدیریت به شمار می رود اما اگر منطقه ۲۲ در یک یا دو سال آینده ۲۴۰ پرونده موجود را به سرانجام نرساند می تواند پیچیده تر از منطقه یک باشد.

جاوید اضافه کرد: تیم مدیریتی خوبی در معاونت‌های شهرداری منطقه یک به کار گرفته شده است. کل تمشیت امور نواحی در ۱۲ سال اخیر با آقای صباغ بوده و عملکرد بسیار خوبی را در منطقه ۱۵ داشت که امروز در منطقه یک فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: باید تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که رضایت هزار و ۲۰۰ نیروی فعال در شهرداری منطقه یک تامین شود. حتما از این پس به شهردار منطقه سخت خواهم گرفت چراکه تک تک مردم این منطقه و حقوق شأن اهمیت دارد.

با ساز و کار و برنامه در میان مردم باشیم

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه چهار اظهار کرد: آقای پوریافر مسئولیت‌های متعددی را در شهرداری تهران و قم بر عهده داشته است و در مجموع چه در حوزه تعامل با شهروندان و چه با کارکنان بازخوردهای مثبتی از فعالیت ایشان را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اولویت من و شهردار تهران تثبیت مدیریتی بود، یادآور شد: سه شهردار منطقه به طور موقت از فعالیت به عنوان شهردار دور شدند و هجرت آنها کوتاه مدت خواهد بود. سعی خواهم کرد در آینده نزدیک این افراد به مجموعه امور مناطق بازگردانم.

جاوید با تاکید بر اینکه گردشگری می تواند برندی مثبت برای توسعه تهران باشد، گفت: با توجه به این موضوع و اهمیت گردشگری برای شهردار تهران تصمیم بر این گرفته شد که شهرداران یکی از مناطق در ستاد گردشگری مشغول به کار شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه اعتقاد شهردار پایتخت بر این است که منطقه ۲۱ به علت استقرار شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ قابلیت بالای صنعتی دارد، یادآور شد: در سالهای قبل چندان که باید در ظهور و بروز صنایع پاک در حد فاصل تهران-کرج اقدام نشد لذا برای توسعه امور تصمیم بر این شد که آقای پوریافر به شهرداری منطقه ۲۱ منتقل شود. اگر این منطقه به درستی مدیریت شود می‌تواند برای کل شهر تهران مفید باشد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه چهار منطقه ای متداول است، یادآور شد: منطقه ۱۲، ۲۱ و ۲۲ از مناطق خاص به شمار می روند که مدیریت ویژه ای نیاز دارند؛ بنابراین با توصیه شهردار تهران، آقای پوریافر بهترین گزینه برای مدیریت در این منطقه شناخته شد.

تملک املاک در محله امام خمینی(ره) با رعایت حقوق مردم انجام شود/ ضرورت ساماندهی اراضی بایر در منطقه ۱۵/ احداث پارکینگ‌های مکانیزه و به روز در منطقه۶

جاوید همچنین تصریح کرد: یکی از چالش های ما انتخاب شهردار منطقه چهار به عنوان یک کلانشهر در دل کلانشهر تهران بود. تاکید و اعتقاد ما این بود که به هیچ عنوان از خارج از مجموعه شهرداری، مدیری انتخاب نشود. شهردار جدید یکی از کارمندان شهرداری تهران بود اما در شهرداری کرج ظهور و بروز داشته و عمده فعالیت‌های وی در کرج بوده است.

وی گفت: شهردار جدید کار مهمی را در این کلانشهر مستقل بر عهده خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر تحول پادگان ۱۰۰ هکتاری کوهک خاطرنشان کرد: باید این برنامه به عنوان برنامه ثابت شهردار جدید باشد و ادامه بلوار دلاوران نیز یکی از درخواست‌هایی است که شهردار تهران از آقای کمالی زاده دارد.

وی با بیان اینکه انتظار برای دوشنبه ها که ملاقات مردمی داشته باشیم اتفاق خوبی است، یادآور شد: با این وجود، اینکه ما نیز با ساز و کار و برنامه در جمع مردم باشیم و به ملاقات شهروندان برویم اتفاق بهتری است.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 27314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =