مهمترین ویژگی جشنواره اقوام وحدت است

کاظمی قشقایی که بخش هنری و نمایش آداب و رسوم و فضاسازی بخش عشایری را به عهده دارد، تمرین وحدت و اتحاد بین قوم ها و شهرهای کشورایران را مهمترین ویژگی جشنواره "ایران عزیز"دانست.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کاظمی قشقایی هماهنگی بخش هنری گروه های اقوام ایرانی و نمایش آداب و رسوم و دکور و چیدمان چادرهای عشایر را به عهده دارد.

کاظمی قشقایی می گوید؛در جشنواره ایران عزیز ۱۲ گروه هنری از استانهای مختلف کشور( استانهای لرستان ، کردستان ، خراسان شمالی ، سیستان و بلوجستان،عرب ها ،قشقاییهاو...) با اجرای حرکات آیینی در چند نوبت میزیان شهروندان است و در مجموع ۸ چادر عشایری در این جشنواره برپا شده است و شهروندان می توانند از نزدیک با زندگی عشایری آشنا شوند.

وی در خصوص لزوم جشنواره اقوام می گوید :یکی از مسائل بسیار مهم این است که مردم با آداب و رسوم  و سنت های شهرهای کشور آشنا شوند و مقوله دوم نیز اتحاد و همبستگی  بین قوم هاست .در سراسر کشور ایران قومیت های مختلف در کنار هم به راحتی می توانند زندگی کنند و آیین و مراسم خودشان را به نمایش بگذارند.

شناخت اصل  و ریشه هر قومی می توانددر زندگی و جامعه  بسیار تاثیرگذارباشد.با برگزاری این جشنواره ها  در کنار هم بودن را هم تمرین می کنیم و مردم هم بسیار برای آن مشتاق هستند و از برنامه های این چنینی بسیار استقبال می کنند.امروزه در تمام موقعیت ها لازم است که مشابه این جشنواره برگزار شود .

کاظمی قشقایی ادامه داد :بنده  ۲۰ سال است که در حوزه  اقوام در بخش داخلی و بین المللی  فعایت میکنم و برنامه ریزی این جشنواره ها را از قبل بسیار در افزایش کیفیت برنامه ها موثرمی دانم  .باید در برنامه ریزی بیشتر همت کنیم و از قبل  برای جنین برنامه هایی برنامه ریزی کنیم زیرا که  کارکرد در حوزه  اقوام بسیار زیاد و متنوع  است و این فرصت اگر فراهم شود تاثیر گذاری بیشتری دارد.

او می گوید؛فرهنگ ایران بسیار غنی است وبه خاطر این قدمت زیاد است که ما شاهد قوم ها وطوایف مختلفی که در ایران زندگی می کردند و آثاری هم از آنها به جا مانده است هستیم که بسیار ارزشمنداست  و اگر ما بتوانیم فرهنگمان را به خوبی نشان بدهیم میلیون ها انسان در جهان  با این فرهنگ آشنا می شوند که اتقاقا هر کدام از ما می توانیم سفیران خوبی برای معرفی فرهنگ ایرانی باشیم.

انتهای پیام 

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 27320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =