برگزاری جلسه نمایندگان مجلس با خودروسازان برای  اعلام ظرفیت تولید اتوبوس تا پایان سال

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی با حضور شرکت‌های خودروسازی در خصوص حمل و نقل عمومی تهران برگزار خواهد شد و هر یک از شرکت‌ها ظرفیت تولید خود تا پایان سال را اعلام خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: به شرکت واحد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده و ۵۵۰ دستگاه نیز قرار بود بازسازی و تحویل داده شود که انجام شد. این ۲۰۰ دستگاه نیز با ۸۰ درصد سرمایه وزارت کشور و ۲۰ درصد سرمایه شهرداری خریداری شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز جلسه ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمل و نقل عمومی تهران برگزار می شود، تاکید کرد: در این جلسه بررسی می شود که کارخانجات تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس تحویل می دهند. وزارت کشور نزدیک به ۱۰ سال است که اتوبوس خریداری نکرده و شهرداری ها نیز خرید نداشتند. بر همین اساس شرکت ها تولید خود را بر بخش های دیگر متمرکز کرده‌اند و بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است اما تلاش بر این است که تولید سریعتر انجام شود؛ وزارت کشور قرارداد دو هزار دستگاه را با یکی از کارخانجات منعقد کرده است. قرار شده هر یک از کارخانجات امروز میزان ظرفیت تولید خود تا پایان سال را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه واگن به این زودی وارد نمی شود، یادآور شد: خرید واگن از چین و دیگر اقدامات یک سال و نیم طول می کشد، بنابراین باید توان خود را برای خرید اتوبوس به کار بگیریم و بتوانیم تعداد اتوبوس‌های پایتخت را به ۶ هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.

چمران با بیان اینکه در حال تصمیم گیری هستیم تا تاکسی های وارداتی نیز در کنار تاکسی های موجود استفاده شود، خاطرنشان کرد: تعداد تاکسی های در آستانه تغییر زیاد است و در مسیرهایی همچون فرودگاه نیاز است که تاکسی های متفاوتی به کار گرفته شود. در گذشته بخش خصوصی این دستگاه ها را وارد کرد و هم اکنون نیز اگر بخش خصوصی اقدام کند می توانیم تاکسی‌های وارداتی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 27325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =