شهردار جدید منطقه ۱۵ پایتخت معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۵ با حضور جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار و ضمن تقدیر از خدمات سید مهدی صباغ شهردار سابق منطقه، رضا شرفی به عنوان شهردار جدید این منطقه معرفی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در مراسم معارفه شهردار منطقه ۱۵ ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم تکریم و معارفه دو نفر از خدمتگزاران شهرداری و تبریک به همکاران پرتلاش منطقه ۱۵ گفت: این فرصتها یک نعمت گذراست که باید از آنها برای خدمت گزاری شایسته به شهروندان بهره برد. شهروندان و کارکنان منطقه ۱۵ از این پس ملاک و معیار و عیار شهردار جدید محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، شهردار منطقه ۱۵ به عنوان یکی از شهرداران برتر تهران معرفی شد و این امر بدون تلاش کارکنان خدوم منطقه حاصل نمی شد. آقای صباغ باید قدردان این افراد باشد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران با اشاره به فعالیت خوب منطقه ۱۵ در حوزه آسیبهای اجتماعی، ساماندهی معتادان متجاهر و قرارگاه اجتماعی گفت: در آینده جلساتی برای بیان جزییات برنامه‌های شهرداری منطقه برگزار خواهد شد ولی بزرگترین اولویت منطقه موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به مانع زمانی در پروژه فاخر شهید شوشتری تصریح کرد: این پروژه هفت درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.

جاوید تاکید کرد: پشتیبانی برای رفع موانع باید بر عهده شهرداری منطقه ۱۵ باشد چرا که ممکن است به طور مستقیم با زندگی شهروندان در ارتباط باشد. باید در مسگرآباد و خاور شهر نیز به عنوان نقاط منفصل جمعیتی فکر جدی صورت بگیرد و رفاه و آسایش آنها مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اهمیت محور امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: دروازه ورودی و خروجی شهر در این محدوده یکی از وظایف شهرداری منطقه ۱۵ است. هیچ زمین بلاتکلیف مدیریت نشده نباید تا ۶ ماه آینده در منطقه وجود داشته باشد. در مجموع یکی از انتظارات ما ساماندهی اراضی بایر در منطقه است و باید این فضاها با مدیریت مناسب و هزینه کم بنا به موقعیت محل تبدیل به زمین های ورزشی روباز، پارکینگ یا بوستان محله ای شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: ساماندهی خاک و نخاله، ساماندهی گاراژها نیز مدنظر است. علاوه بر این، بوستان ها باید محل آرامش و آسایش شهروندان این منطقه باشد. باید با مدیریت هزینه و طراحی خوب، وضع بوستان‌ها را بهسازی و ساماندهی و تجهیزات رفاه و شادابی برای شهروندان را فراهم کرد.

وی افزود: مدیران باید به عنوان شهروند به بوستان ها مراجعه کنند. نگاه به عنوان شهردار باعث می شود موارد بزرگ به چشم بیاید که دردی از مردم دوا نمی کند، لذا باید نگاه کاربردی داشته باشیم. ایمنی نیز در این منطقه بسیار مهم است. بنابراین باید به ضریب اطمینان بالایی در سه ماه آینده در منطقه ۱۵ و دیگر مناطق رسید.

جاوید خاطرنشان کرد: خدمت اگر صادقانه، عالمانه، پیگیرانه و شجاعانه باشد و نیت خدمت استحکام داشته باشد، رضایت حاصل خواهد شد؛ رضایت خداوند، رضایت شخصی از خدمت‌رسانی، رضایت همکاران، مافوق و شهروندان در راستای خدمت‌گذاری مورد اهمیت است.

بنابراین گزارش، در ابتدای این مراسم صباغ ضمن تشکر ویژه از اعتماد شهردار تهران، معاونین و حمایت از منطقه ۱۵ به عنوان باب الرضای شهر تهران به هماهنگی و همکاری دستگاههای خدمات رسان با شهرداری منطقه اشاره کرد و گفت: از تلاش شبانه روزی و همکاری همه جانبه همکاران منطقه که شرایط خدمت صادقانه به شهروندان را فراهم کردند، تشکر می کنم.

صباغ در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در منطقه پرداخت و گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام، خدمات انجام شده  در قالب قرارگاه اجتماعی (ساماندهی معتادان متجاهر و تعیین تکلیف ضایعاتی ها)، پیگیری معارضین ملکی شهید شوشتری، تسویه مطالبات پیمانکاران به عنوان اولین منطقه در شهر تهران، کسب رتبه برتر درآمدی شهر تهران، برنامه ریزی و هماهنگی برای ساماندهی محور امام رضا (ع) به عنوان ورودی جنوبشرق تهران، تفرجگاههای نرجس خاتون و کوه سنگی و ... از جمله خدماتی بود که با همراهی همکاران خدوم منطقه انجام شد و موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کرد. امیدوارم رضایت حضرت حق را جلب کرده باشیم.  

برپایه این گزارش، سپس رضا شرفی شهردار جدید منطقه با اشاره به اقدامات خوب صباغ در منطقه ۱۵ گفت: از  دکتر زاکانی شهردار جهادی و انقلابی تهران که مجددا توفیق خدمتگزاری را به مردم شریف تهران خاصه مردم خونگرم منطقه ۱۵ را نصیب بنده کردند، تشکر می کنم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت و پشتیبانی معاون و مدیران سابق و جدید امور مناطق شهرداری تهران به صداقت در کار اشاره کرد و گفت: امروز در محضر خداوند متعال صادقانه قدم به میدان گذاشتم و از خدا می خواهم ما را یاری کند تا کارها را با صداقت انجام دهیم.

شرفی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی مدیریت شهری در این دوره تحول گرایی است، گفت: نگاه مدیریت شهری در حال تغییر است و باید در این حوزه منتظر اقدامات خوبی باشیم. این کار نیاز به تیم خوب، فعال و پای کار دارد و تیم منطقه ۱۵ همان تیمی است که باعث اقدامات خوب در این منطقه شده و از آقای صباغ به عنوان کسی که در شروع و به ثمر رساندن بسیاری از تحولات در منطقه ۱۵ نقش داشتند، قدردانی می کنم.

او یادآور شد: تحقق اهداف دکتر زاکانی با تدابیر دکتر جاوید و صیانت از دستاوردهای اقای صباغ و تکمیل کارهای نیمه تمام منطقه با یاری همکاران منطقه از اقدامات ما خواهد بود.

شرفی با تاکید بر اینکه اهداف عالی مدیریت شهری جز نوکری مردم نیست، خاطر نشان کرد: ما در قبال شهدا و خانواده شهدا مسئولیم و شهدا ناظر کارهای ما هستند. هر اقدامی که رضایت مردم و رضایت خداوند متعال را به همراه داشته باشد، لبخندی بر لب شهدا نقش خواهد بست و این نقطه پیروزی است و امیدوارم با همکاری یکدیگر و همراهی معتمدین و دستگاههای خدمات رسان در این راه قدم برداریم.

شایان ذکر است، در این مراسم همچنین سرکلانتر ششم فاتب، رئیس آموزش و پرورش منطقه، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) ضمن تشکراز اقدامات جهادی و رضایتمندی حاصل شده از سوی صباغ  و تیم تلاشگر ایشان در یکسال گذشته، از تعامل و همراهی ایشان با نهادهای خدمات رسان قدردانی کردند. معاون شهرسازی و معماری منطقه نیز به نمایندگی از همکاران منطقه از خدمت بی منت صباغ تشکر کرده و به شرفی شهردار جدید منطقه خیرمقدم گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 27338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =