تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

تغییر شهرداران و معاونان شهرداری تهران بعد از یک سال فعالیت در یکی، دو هفته اخیر در حالی انجام شد که علیرضا زاکانی شهردار تهران به خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به اینکه تمامی احکام یک ساله بود؛ ما در مجموع پروژه ای را برای یک سال پیش بینی می‌کنیم که این پروژه ها برای تحول در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی زمانی که سکان شهرداری تهران را به دست گرفت؛ در همان زمان نیز اعلام کرد احکام تمامی مدیران، معاونان و شهرداران مناطق ۲۲ گانه یک ساله است تا بعد از ارزیابی این مدت زمان فعالیت در مجموعه شهرداری تهران؛ تصمیم برای ماندن، جابه جایی و یا خداحافظی از این افراد گرفته می شود.

شهردار تهران به این نکته تاکید کرده بود: در مدت یک سال ارزیابی های مختلف صورت می گیرد و نقطه آغازی بنابر شرایط تعیین می‌شود. به عبارتی توسعه فعالیت های جدی برای ما در سال اول موضوعیت داشت. بر این اساس احکام معاونت ها مناطق نیز  صادر شده اما آنچه مهم است، این است که اکثریت آنها همچنان برقرار هستند و شاهد فعالیت آنها خواهیم بود.

آنطور که زاکانی بارها اعلام کرده بود ارزیابی عملکرد مدیران در یک سال اخیر در مدت ۵ ماه انجام شده و ۳۳ پارامتر را برای انتصابات مورد توجه قرار گرفت.

موضوعی که شهردار تهران در حاشیه نود و هفتمین جلسه شورای شهر بار دیگر در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد و گفت: ما سه نیروی جدید به کار گرفتیم و ۱۵ نفر ابقا شده و چهار نفر جابه جا شدند که هر سه نفر از خانواده شهرداری هستند. شهرداران منطقه ۶ و ۱۰ از بدنه شهرداری تهران و منطقه ۴ شهردار سابق کرج است. امیدواریم بتوانیم خدمت گذار شایسته ای برای مردم باشیم.

تاکید به برنامه های مدیریت شهری در جلسه تکریم و معارفه شهرداران مناطق

صبح امروز با حضور علیرضا جاوید معاون امور مناطق شهردار تهران تکریم و معارفه شهرداران مناطق ۱، ۴،۶، ۱۰ و ۱۵ انجام شد. نکته قابل تامل تاکید به برنامه های مدیریت شهری در این مناطق بود. موضوعی که معاون امور مناطق شهردار تهران در تمامی جلسات تکریم و معارفه شهرداران جدید به آن تاکید و اشاره کرد.

علیرضا جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به سرمایه انسانی شاغل در این منطقه بیان کرد: این منطقه حدود هزار نفر نیروی انسانی دارد که آقای صباغ باید قدردان این افراد باشد.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

وی بزرگترین موضوع منطقه ۱۵ را ورود به مقوله اعتیاد و چالش های پیرامون آن به عنوان اقدامی دست نخورده و تازه، سختی‌هایی را به همراه داشت، گفت: شهرداران نواحی پای کار ایستادند و این منطقه در قرارگاه اجتماعی به عنوان یکی از مناطق خوب ما در جمع آوری معتادان متجاهر بود.

آنطور که معاون شهردار تهران به آن اشاره می کند، مهمترین برنامه مدیریت شهری در این منطقه ورود به موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

اما در کنار موضوعات فرهنگی و اجتماعی جاوید؛ تکمیل پروژه های بزرگ شهری مانند بزرگراه شهید شوشتری یادآور شد: این پروژه هفت درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.در مجموع پشتیبانی برای رفع موانع باید بر عهده شهرداری منطقه ۱۵ باشد چرا که ممکن است به طور مستقیم با زندگی شهروندان در ارتباط باشد. باید در مسگرآباد و خاور شهر نیز فکر جدی صورت بگیرد و رفاه و آسایش آنها مورد توجه باشد.

وی با تاکید ویژه مبنی بر توجه به محور امام رضا (ع) در این محدوده افزود: دروازه ورودی و خروجی شهر در این محدوده یکی از وظایف شهرداری منطقه ۱۵ است. هیچ زمین بلاتکلیف مدیریت نشده نباید تا ۶ ماه آینده در منطقه وجود داشته باشد. باید بستر را برای ناامنی اجتماعی حذف کنیم چرا که اراضی بایر می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی شود. می توان در این مناطق بوستان های محله ای ایجاد کرد. در مجموع یکی از انتظارات ما ساماندهی اراضی بایر در منطقه است.

رویکرد شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری در منطقه ۱۵ نیز موضوع دیگری بود که معاون امور هماهنگی مناطق شهردار تهران به آن اشاره کرد و گفت: ساماندهی خاک و نخاله در منطقه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و ساماندهی گاراژها نیز در اولویت باشد. علاوه بر این بوستان ها باید محل آرامش و آسایش شهروندان این منطقه باشد. باید با مدیریت هزینه و طراحی خوب، وضع بوستان‌ها را بهسازی و ساماندهی و تجهیزات رفاه و شادابی برای شهروندان را فراهم کرد.

مدیریت شهری جدید به دنبال تحول در امور شهری است

در این مراسم شهردار جدید منطقه ۱۵ گفت: برای اینکه بتوانیم به شهردار انقلابی در اجرای امور شهر کمک کنیم باید برنامه صادقانه و مستمر داشته باشیم؛ مدیریت شهری جدید با حضور شهردار انقلابی به دنبال تحول و تحول‌خواهی در امور شهری است.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

رضا شرفی همچنین تاکید کرد: باید منتظر اقدامات خوبی در شهر باشیم برای اینکه ما نیز در مناطق کمک کنیم باید برنامه صادقانه، مستمر و خالصانه و نیروی قوی و با انگیزه داشته باشیم.

پرداخت کامل مطالبات سال ۹۹ تمام پیمانکاران

مهدی صباغ شهردار سابق منطقه ۱۵ نیز گفت: تمام مطالبات پیمانکاران منطقه مربوط به سال ۱۳۹۹ پرداخت شده است؛ تا مهرماه نیز حدود ۸۰ درصد مطالبات سال ۱۴۰۰ پرداخت شد و ۲۰ درصد باقی مانده نیاز به اعتبار دارد.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

شهردار سابق منطقه ۱۵ با بیان بیان اینکه مطالبات سال ۹۹ در اردیبهشت امسال پرداخت شد، افزود: تا مهرماه نیز حدود ۸۰ درصد مطالبات سال ۱۴۰۰ پرداخت شد و ۲۰ درصد باقی مانده نیاز به اعتبار دارد و باید از محل اعتبارات نقد جابجا شود. اگر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شود تمام دیون سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد و منطقه ۱۵ اولین منطقه ای خواهد بود که تمام مطالبات آن پرداخت شده است.

اجرای ۹۰ درصدی طرح مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز در منطقه ۱۰

جاوید، معاون امور مناطق شهرداری تهران در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰ تهران نیز به این مساله اشاره کرد: شهردار تهران با سیر درست انتخاب مدیران، آقای شرفی را به عنوان شهردار منطقه ۱۰ انتخاب کرد و اقدامات به گونه ای بود که بنده و شهردار تهران اتفاق نظر داشتیم که فعالیت خود را به عنوان شهردار منطقه ۱۵ ادامه دهد.

وی در ادامه افزود: انگیزه شهردار جدید در توجه به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده منطقه اثرگذار است و باید این موضوع با اهتمام بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. ۹۵ درصد امور میدان امام خمینی(ره) به پایان رسیده و درخواست ما این است که اقدامات تملک املاک در این محله با رعایت حقوق مردم جهت پیشبرد امور در این طرح انجام شود.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

جاوید بر این باور است: در فضای فشرده منطقه باید مجالی برای تنفس مردم ایجاد و فضایی به عنوان پارکینگ و فضای سبز برای شهروندان این منطقه در نظر گرفته شود. از هر فرصتی در مشارکت با مردم استفاده شود تا خرید خدمت صورت بگیرد. محدودیت منابع را در شهرداری شاهد هستیم لذا باید با رعایت حریم و اصل مالکیت مالکان بر تملک املاک تمرکز شود تا بتوان خدمات را در منطقه ۱۰ توسعه داد.

وی درباره ضرورت تکمیل شبکه فاضلاب منطقه نیز توضیح داد: زمینه سازی صورت بگیرد که پنج درصد باقی مانده از شبکه فاضلاب دنبال شود چراکه این شبکه در کنار شبکه جمع آوری آب های سطحی می تواند زیرساخت های توسعه منطقه ۱۰ باشد. می توان بخشی از انهار منطقه را سرپوشیده کرد و منطقه بهینه تری را برای استفاده شهروندان ایجاد کرد.

از تهیه طرح گردشگری موزه هفت چنار تا حل مشکل ترافیک با اجرای طرح رفع معارض در محور رودکی

شهردار سابق منطقه ۱۰ در جلسه تودیع خود عنوان کرد: طرح گردشگری موزه هفت چنار که از سرمایه‌های منطقه است، در حال تهیه است. نوسازی پنج بوستان نیز در دستور کار قرار دارد و ماتریس فرهنگی منطقه نیز در حال فعال شدن است که می‌تواند خروجی فرهنگی مطلوب‌تری نسبت به گذشته داشته باشد.

رضا شرفی بافت فرسوده را یکی از مشکلات این منطقه دانست و افزود: ۲۴ درصد منطقه معابر شهر است و چیزی برای سرانه باقی نمی ماند. برنامه ریزی و طراحی شد و وارد کارهایی شدیم که از سالهای گذشته روی زمین باقی مانده بود. اما امروز با ۲۰۵ میلیارد تومان ارزش قراردادها مواجه هستیم. ظرفیت مهیاست و ما چیزی را روی زمین نگذاشتیم. عمده ترین مسائل در این منطقه شهرسازی است. هیچ گونه احساس نوسازی در منطقه نداریم در حالیکه بیش از ۶۰ درصد نوسازی صورت گرفته اما جداره ها نوسازی نشده است.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

به گفته وی؛ سه هکتار زمین در حال تملک است که به منطقه ۱۰ اضافه شود. طرح رفع معارض در محور رودکی در رفع مشکل ترافیک این منطقه موثر خواهد بود. برای مدیریت آب‌های سطحی نیز که دسترسی وجود نداشت در قالب یک پروژه ۱۶ دسترسی ایجاد کردیم و با ایجاد پنج دسترسی این طرح به نتیجه می رسد. منطقه ۱۰ می تواند اولین منطقه ای باشد که هوشمندسازی مدیریت آب را به نتیجه برساند و می توانیم شاهد یک میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف آب باشیم.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مدیریت بهتر شهر

اما مهدی اخ الصنایع، شهردار جدید منطقه ۱۰ با تأکید بر اینکه شهرداری تهران یکی از بهترین و پاک‌ترین نهادهای اداری کشور است، بیان کرد: اگر هر اقدامی در منطقه انجام شده حاصل تلاش نیروهای خدوم شهرداری است. منطقه ۱۰ به عنوان بدنه ای از شهرداری در راستای سیاست های شهردار تهران قدم برخواهد داشت، منطقه ۱۰ از مناطقی است که با توجه به ساختار شکل‌گرفته در طول سالیان گذشته، هویت محلی در آن احساس می شود، به گونه‌ای که شهروندان به وسیله ارتباط مستقیم یا به وسیله شورایاران و معتمدین بدون هزینه خاصی، مشکلات را شناسایی و به بالادست منتقل می‌کنند که جای تقدیر دارد.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

ضوابط بلند مرتبه‌سازی اجرا شود

علیرضا جاوید در سومین آیین تکریم و معارفه شهرداران مناطق که در منطقه ۶ برگزار شد با تاکید بر اینکه یکی از تصمیمات سخت برای ما این بود که در خدمت آقای رنجبریان در شهرداری‌های مناطق نباشیم، گفت: با توجه بر اینکه رنجبریان از نیروهای قدیمی شهرداری به ویژه در حوزه ترافیک بوده است، قطعا در آینده نزدیک از توان و ظرفیت وی در شهرداری استفاده خواهد شد.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

معاون شهردار تهران میانگین عملکرد شهردار سابق و جدید منطقه ۶ نمونه کاملی از مدیریت دانست و به این مساله اشاره کرد که منطقه ۶ پیشانی تهران را در اختیار دارد که مستعد بلند مرتبه‌سازی است. بلندمرتبه‌سازی در محلاتی همچون الهیه و فرشته اتفاق خوبی نبود اما ایجاد این ظرفیت‌ها در فضایی همچون منطقه ۶ که دسترسی بزرگراهی دارد، فرصت بسیار ویژه‌ای است. البته باید بلند مرتبه سازی با رعایت ضوابط اجرا شود.

وی در عین حال یادآور شد: از روش پارکینگ های مکانیزه و بروزترین پارکینگ‌ها در دنیا استفاده شود؛ همچنین در خصوص پارک ها باید گفت که وظیفه ما این است که بستر مناسبی برای شهروندان ایجاد کنیم، همانطور که وظیفه داریم به آسفالت معابر و مواردی از این قبیل بپردازیم. ما نمی‌خواهیم هزینه های سرسام آور و فرمایشی را شاهد باشیم اما باید برای ساماندهی و بهبود کیفیت تلاش کنیم.

صدور پروانه ساخت در ۸۴ روز

رنجبریان شهردار سابق منطقه ۶  نیز با بیان اینکه زمان صدور پروانه از ۱۲۴ روز به ۸۴ روز رسید و امیدواریم به الگویی که شهردار تهران مطرح کرده برسیم، گفت: روزانه دو تا سه میلیون نفر در منطقه حضور دارند و جمعیت شبانه ما ۲۴۰ هزار نفر است؛ لذا مشکل ترافیک و پارکینگ از مسائل ماست که در این راستا سه پارکینگ به صورت مشارکتی با ظرفیت بالا ایجاد خواهد شد.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

مسعود رنجبریان ادامه داد: روزانه ۲ تا ۳ میلیون نفر در منطقه حضور دارند اما جمعیت شبانه ما ۲۴۰ هزار نفر است. مشکل ترافیک و پارکینگ از مسائل اصلی ماست که در این راستا سه پارکینگ به صورت مشارکتی با ظرفیت بالا ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرک والفجر یکی از مشکلات منطقه است، یادآور شد: امسال هماهنگی ها با تعاونی ها انجام شد و به دنبال ارسال گزارش به کمیسیون ماده پنج در خصوص این شهرک هستیم. با طرح توسعه دانشگاه تهران نیز مشکل مردم به ویژه در منطقه وصال برطرف خواهد شد.

لزوم تفویض مسئولیت های مدیریت شهری به مدیران منطقه

رضا محمدی شهردار جدید منطقه ۶ تهران  نیز گفت: همه ما در مسئولیت خود باید مراقبت داشته باشیم، باید مسئولیت‌ها را به مدیران منطقه تفویض کنیم و تک تک مدیران باید در این زمینه پاسخگو باشند.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

بی‌توجهی به حقوق مردم برکت را از بین می‌برد

جاوید در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه یک با اشاره به حفظ باغات و ساخت و ساز در آن و تخریب آقای قالیباف توسط اصلاح طلبان که مدعی شدند ایشان باغات را تخریب کرده است و مصوباتی که در دوره پنجم مدیریت شهری تصویب و احرا شد، گفت: برکت با این اقدام اصطلاح طلبان از کار رفت و دوره ششم مدیریت شهری هم در یک سال گذشته درگیر این موضوع بود. البته در این یک سال تلاش کردیم که حقوق مردم در خصوص پرونده باغات جبران شود.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

وی افزود: با بیان اینکه بی توجهی به حقوق مردم برکت را از بین می برد، برکت از کار ما رفت که با کمک نیروهای شهرداری این برکت باز خواهد گشت.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: منطقه یک یکی از پرچالش ترین و پیچیده ترین مناطق در مدیریت به شمار می رود اما اگر منطقه ۲۲ در یک یا دو سال آینده ۲۴۰ پرونده موجود را به سرانجام نرساند می تواند پیچیده تر از منطقه یک باشد.

توجه به توسعه متوازن در حوزه شهرسازی و معماری

حمیدرضا حاجوی نیز در این جلسه بیان کرد: در این منطقه در شهرسازی و معماری توسعه متوازن را مورد توجه قرار دادیم که خروجی آن چند طرح موضعی و موضوعی بود، طرح‌هایی نیز در سالهای قبل اجرا نشده بود که با توسعه متوازن به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفت و سعی شد توازن در منطقه ایجاد شود.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

سید مهدی صباغ، شهردار جدید منطقه یک تهران نیز با بیان اینکه شهردار پایتخت سیاست ها و اهدافی را برای مناطق تعریف کرده است، عنوان کرد: با تدبیر و پیگیری مستمر و همچنین حضور میدانی باید سعی کنیم سیاست ها را به خوبی پیاده و در راستای برند سازی منطقه یک به عنوان نگین شهر اقدام کنیم.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

با ساز و کار و برنامه در میان مردم باشیم

جاوید در آخرین آیین تکریم و معارفه شهرداران مناطق امروز که در شهرداری منطقه ۴ برگزار شد، تاکید کرد: گردشگری می تواند برندی مثبت برای توسعه تهران باشد، با توجه به این موضوع و اهمیت گردشگری برای شهردار تهران تصمیم بر این گرفته شد که شهرداران یکی از مناطق در ستاد گردشگری مشغول به کار شود.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر تحول پادگان ۱۰۰ هکتاری کوهک گفت: باید این برنامه به عنوان برنامه ثابت شهردار جدید باشد و ادامه بلوار دلاوران نیز یکی از درخواست‌هایی است که شهردار تهران از آقای کمالی زاده دارد.

کاهش زمان صدور پروانه ساخت به ۵۳ روز

پوریافر، شهردار سابق منطقه چهار تهران با بیان اینکه ۱۹ پروژه در شنبه‌های امید و افتخار در این منطقه پیش‌بینی شده که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: زمان صدور پروانه در منطقه از ۱۱۰ روز به ۵۳ روز کاهش پیدا کرده است.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

رضا پوریافر، با اشاره به افزایش ۶۴ درصدی وضعیت درآمدی افزود: در اکثر شاخص های عملکرد شهرداری منطقه چهار در ۶ ماه اول سال قبل نیازمند توجه شناخته شده بود اما در ۶ ماه اول امسال در پیشرفت ریالی رتبه اول و در پیشرفت فیزیکی طرح‌ها رتبه چهارم را به دست آورد. همچنین امسال در گزارش مدیریتی ارزیابی عملکرد شاهد رتبه پنجم شهرداری منطقه چهار بودیم.

تغییر سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهر تهران با تغییر شهرداران مناطق

علی اصغر ‌کمالی زاده شهردار جدید منطقه چهار نیز ضمن تقدیر از اعتماد شهردار تهران برای انتصاب وی ابراز امیدواری کرد که بتواند در راستای توسعه منطقه خدمات‌رسانی مناسبی را به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: 27355

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =