تصویب تعدادی از مواد اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین

همزمان با نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین و نوآور شهر برای چهارمین جلسه متوالی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز سه شنبه ۲۶ مهرماه در نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مواد اساسنامه سازمان فناوری های نوین و نوآور شهر بررسی شد.

در جلسات قبلی مواد یک تا چهار این اساسنامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از انجام تغییرات به تصویب رسید و امروز نیز ادامه بررسی ها به مواد پنجم تا سیزدهم اختصاص یافت.

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جریان بررسی ماده ۱۲ اساسنامه مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره سازمان با بیان اینکه ۹۷ درصد از نیروهای شهرداری از توان داخلی انتخاب شده اند، گفت: سازمان فناوری های نوین و نوآور شهر یک سازمان جدید است و اصل در سازمان هایی که قدمت دارند بر این است که نیرو از داخل استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان تخصصی است و به نیروی متخصص نیاز دارد، تعداد این نیروها کم است، یادآور شد: از ۴۰۰ نیروی سازمان فاوا ۱۵۰ نفر در زمینه آی تی تخصص دارند و مشخص نیست نیروهای آی تی بتوانند امور سازمان فناوری های نوین را انجام دهند.

فروزنده تأکید کرد: پیشنهاد من این است که به جای معرفی سه نفر متخصص از سوی شهرداری برای عضویت در هیات مدیره، دو نفر متخصص انتخاب شوند.

مجید باقری سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با بیان اینکه شخص مدیرعامل سازمان می تواند با اولویت تخصص از داخل سازمان انتخاب شود، گفت: در صورتی که نیروی متخصص در داخل سازمان وجود نداشت می توانیم فردی را به عنوان مأمور از خارج از شهرداری انتخاب کنیم.

گفتنی است در جریان بررسی این اساسنامه مقرر شد شهردار به عنوان رئیس شورای سازمان، یک نفر معاون با انتخاب شهردار، دو نفر کارشناس متخصص از رشته های مرتبط یک نفر از داخل و یک نفر از خارج شهرداری با تصویب شورا و یک نفر از شورا به عنوان عضو ناظر به مدت دو سال انتخاب شوند.

انتهای پیام/

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 27366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =