۳۱ امرداد آخرین مهلت بهره مندی از جوایز خوش حسابی پرداخت عوارض شهری

شهر: ۳۱ امرداد ماه آخرین مهلت بهره مندی از جوایز خوش حسابی پرداخت عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند  شهرداری تهران است.

به گزارش شهر، شهروندان تهرانی تا ۳۱ امرداد سال ۱۳۹۹ فرصت دارند تا عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند شهرداری تهران را پرداخت کنند در این صورت از جوایز خوش حسابی در قالب بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا بهره مند می شوند.

ابلاغ  این بسته در راستای تشویق مودیان به سرعت در پرداخت درآمدهای پایدار شهرداری به صورت غیر حضوری و بهره مندی از افزایش جوایز خوش حسابی تهیه شده که تا تاریخ ۳۱ امرداد امسال قابل اعمال است. اگر شهروندان تا این تاریخ، نسبت به پرداخت عوارض کسب و پیشه ملک خود اقدام کنند، برای عوارض امسال مشمول ۱۸ درصد و برای بدهی معوقه سالهای قبل مشمول ۱۰ درصد بخشودگی خواهند شد. این در شرایطی است که تا پیش از تصویب این مصوبه، بدهی معوقه عوارض کسب و پیشه مشمول تخفیف  و بخشودگی نمی‌شد.

همچنین در صورتیکه شهروندان تهرانی بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی و یا غیر مسکونی ملک خود نیز تا ۳۱ امرداد پرداخت کنند، مشمول ماهیانه سه درصد جایزه خوش حسابی خواهند شد. جایزه خوش حسابی پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند در این مصوبه، به میزان  ۱۰۰ درصد (از یک و نیم درصد ماهیانه به سه درصد ماهیانه) افزایش یافته است.

جزییات پرداخت عوارض ساختمانی

بر اساس ماده یک مصوبه «بسته محرک اقتصادی در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» که درباره نحوه دریافت مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران است، اگر شهروندان، عوارض ساختمانی مشمول این مصوبه، بدهی ملک خود را به صورت نقدی و یکجا تا تاریخ ۳۱ امرداد ۱۳۹۹ به خزانه شهرداری تهران پرداخت کنند، می‌توانند از پاداش و جایزه خوش حسابی مصوب به میزان ۲۵ درصد بهره مند شوند.

آنطور که در این مصوبه آمده است؛  شهرداری تهران موظف شده  بر اساس درخواست مؤدیان حقیقی و حقوقی، مطالبات ناشی از عوارض مرتبط با حوزه شهرسازی و صدور پروانه «زیربنا، مازاد تراکم (در حد مجاز)، تفکیک اراضی و ساختمانی، تغییر کاربری و کاربرد، پذیره، بالکن و پیش‌آمدگی، حق تشرف و ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری» را بر اساس ضوابط قانونی موجود نسبت به صدور گواهی مربوطه اعم از پروانه ساختمانی، پایان کار و نداشتن خلاف اقدام کند.

شهروندان تهرانی می توانند از طریق یکی از روشهای پرداخت غیر حضوری، عوارض و بهای خدمات ملک خود را پرداخت کنند که این روشها شامل درگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی tax.tehran.ir، سامانه تلفنی۱۳۷ و  همچنین کد دستوری #۱۳۷* است.

شهروندان همچنین برای ارتباط هوشمند با شهرداری تهران و اطلاع از میزان بدهی و وضعیت ملک خود، میتوانند کد شناسایی ۱۵ رقمی ملک یا آپارتمان و یا ۱۲ رقمی غیر مسکونی که در آدرس: my.tehran.ir/melk  از طریق نقشه به دست می آید را به سامانه ۱۳۷۰۰۰۰۰۷۰ پیامک کند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 2741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =