با وفاق و همدلی نخبگان ظرفیت‌های مردمی را پای کار آوردیم

شهردار منطقه ۱۷ گفت: با توجه به وجود مشکلات و معضلاتی که خارج از توان مجموعه مدیریت شهری بوده، با یک هم افزایی، همبستگی، وفاق، همدلی و وحدتی که در جمع نخبگان منطقه ایجاد شد و دستگاه های اجرایی و اداری منطقه و بیرون از منطقه که فعالیت می کردند پای کار منطقه آمدند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، در ادامه سلسله بازدیدهای چهارشنبه های فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران این هفته علیرضا نادعلی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر به همراه هیئت همراه از ساعت های ابتدایی وقت امروز در منطقه ۱۷ حاضر شدند و با همراهی رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران شهری از مکان ها و مجموعه های فرهنگی و ورزشی منطقه بازدید کردند.

در این بازدید چند ساعته از مزار شهدای گمنام بهاران، زمین چمن الهادی، سینما بهاران، آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، مجتمع تجاری رضوان، مرکز توانمندسازی کوثر(برادران شهید حسنی) و کانون فرهنگی ابوذر دیدن کردند. علیمحمد متولیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در جریان این بازدیدهای متنوع، توضیحات مفصلی در خصوص پروژه های انجام شده و در دست اقدام ارائه دادند.

بعد از این بازدید نادعلی در جلسه شورای معاونین منطقه حضور پیدا کرد. در این جلسه رضا شنگی شهردار منطقه، معاونین، شهردارن نواحی و برخی از مدیران و رئسای ادارات فرهنگی، اجتماعی منطقه حضور داشتند.

شهردار منطقه ضمن خیر مقدم و خداقوت به نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و هیئت همراه، گفت: منطقه ۱۷ به لحاظ وسعت جغرافیایی بعد از منطقه ۱۰ که کوچکترین منطقه در تهران است، در جایگاه دوم در شهر تهران قرار دارد.

شهردار منطقه با اشاره به ظرفیت مشارکت پذیری بالا در منطقه اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مهم منطقه ۱۷، مشارکت پذیری مردم است و بیشترین درصد مشارکت پذیری در زمینه های مخلتف را در منطقه داریم؛ از پیروزی انقلاب اسلامی گرفته  تا دوران دفاع مقدس و تمام بحران هایی که نه تنها در منطقه و تهران، بلکه در سطح کشور و حتی برون مرزی وجود داشته، مردم این منطقه مشارکت های گسترده ای داشته اند و اقدامات در خور توجهی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۷ توانسته شخصیت های مهمی را پرورش و کارهای مهمی انجام دهد، گفت: در مقابل این موارد، منطقه ۱۷ از آسیب هایی رنج می برد که نیازمند توجه بیشتر است. بحث مشارکت پذیری مردم و شهروندمداری به جای شهرداری مداری در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است.

شنگی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات و معضلاتی که خارج از توان مجموعه مدیریت شهری بوده، با یک هم افزایی، همبستگی، وفاق، همدلی و وحدتی که در جمع نخبگان منطقه ایجاد شد و دستگاه های اجرایی و اداری منطقه و بیرون از منطقه که فعالیت می کردند پای کار منطقه آمدند، در حال حاضر توانستیم ظرفیت های بسیار خوبی را به کار گیریم و از ظرفیت های مردمی نیز استفاده کردیم.

وی گفت:شاید کمتر منطقه ای را ببینید که ستاد اجرایی با بهره گیری از ظرفیت های مردمی در آن فعالیت می کند. امروز منطقه ۱۷ با تمام توان از ظرفیت های دستگاه های دیگر جهت رفع آسیب های اجتماعی استفاده می کند. امروز گروه های مختلف مردمی گوشه ای از کار را گرفته اند و مشغول فعالیت هستند.

شنگی اظهار کرد: در حوزه های کاربردی شهر هم تلاش کرده ایم زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی را افزایش دهیم که یکی از آنها پروژه مجتمع رضوان است که امید است با تکمیل آن به زیرساخت های حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه افزوده شود.

شهردار منطقه با اشاره به اقداماتی که در حوزه گردشگری اتفاق افتاده، اظهار کرد: اقدامات قابل توجهی در حوزه گردشگری و تفرج گاهی آماده کرده ایم تا فضایی برای خانواده ها باشد تا به راحتی بتوانند از ظرفیت های شهری استفاده کنند.

وی گفت: در حوزه کارآفرینی سعی کرده ایم به علت ها توجه کنیم و برای رفع آسیب های اجتماعی با تعریف کار فرهنگی اقدام کرده و تلاش کرده ایم اقتضائات محله ای و منطقه ای مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت های خوبی طی یک سال گذشته فعال شده و با توجه به شرایط منطقه، همچنان ظرفیت های بزرگی داریم که باید شبانه روزی کار و فعالیت کنیم.

شنگی اظهار کرد: یکی از رویکردهای ما نگاه فرهنگی نسبت به موضوعات مختلف بود، لذا تلاش کردیم حوزه های مختلف عمرانی، شهرسازی و ترافیکی را از منظرهای مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار دهیم.

در ادامه نادعلی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن شنیدن دغدغه های فرهنگی معاونان شهرداری منطقه، گفت:در مدیریت شهری تهران به دنبال نگاه کارشناسی به مسائل فرهنگی شهر تهران هستیم. نکته قابل توجه این است که در طول چند سال اخیر نسبت به مسائل فرهنگی در پایتخت توجه زیادی نشده است.
وی افزود: باید با کمک رسانه ها نسبت به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود و مدیران شهری نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه داشته باشند.

نادعلی گفت: شهردار منطقه ۱۷ انسانی است که در کار بی تعارف بوده و از تلاشگرانی هستند که به صورت شبانه روزی کار می کنند.

در ادامه معاونین و شهردارن نواحی مختلف شهرداری منطقه به ارائه گزارشی از اقدامات و خدمات انجام گرفته طی مدیریت جدیدی شهری و اقداماتی که قرار است انجام شود، از منظر و دیدگاه فرهنگی، اجتماعی پرداختند.

در ادامه این مراسم، نادعلی به همراه شنگی شهردار منطقه در دیداری صمیمانه با نخبگان و فعالین فرهنگی منطقه دغدغه های فرهنگی واجتماعی آن ها را شنیدند.

انتهای پیام/

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 27433

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =