برگزاری دومین نمایشگاه پرمخاطب در «شهر آفتاب»؛ تلاش شهرداری تهران برای انتقال نمایشگاه‌ها

سخنگوی شهرداری تهران گفت: نمایشگاه جامع شهری از امروز در مجموعه «شهر آفتاب» برگزار می‌شود. این دومین نمایشگاه پرمخاطبی است که از مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خیابان سئول منتقل شده است.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره تلاش شهرداری برای انتقال نمایشگاه‌ها به «شهر آفتاب» اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید این موضوع الزام قانونی و مصوبه نمایندگان مردم در شورای شهر است.

وی بابیان آنکه انتقال مجموعه نمایشگاه‌ها از خیابان سئول بدلیل مزاحمت‌های پرشمار ترافیکی که ایجاد می‌کرد از سال ۸۳ مطرح و درحال پیگیری است، افزود: هیچ‌گاه اما این مهم کاملاً محقق نشد.از این رو نمایندگان شورای ششم سال گذشته با تصویب قانونی شهرداری تهران را ملزم به همکاری با وزارت صمت برای انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به «شهر آفتاب» کردند.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری تلاش‌هایی که در این حوزه صورت پذیرفت، ادامه داد: طبیعتاً برخی صنایع برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول را بخاطر دسترسی بهتر، مناسب‌تر می‌دانستند. با این وجود شهرداری تهران همه تلاش خود را انجام داد تا هم فضای مناسب و استاندارد نمایشگاهی در «شهر آفتاب» فراهم کند، هم مسیرهای دسترسی را تکمیل کند.

محمدخانی با تأکید براینکه ثمره این تلاش‌ها در هفته گذشته انتقال یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های صنعت ساختمان (نمایشگاه کاشی و سرامیک) بود، گفت: از امروز هم نمایشگاه جامع شهری که ۱۷ سال همیشه در خیابان سئول برگزار می‌شد، در مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» شروع به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه هم جزو نمایشگاه‌های مختص نمایشگاه بین‌المللی تهران بود، ادامه داد: هر ۳ سالن نمایشگاه نزدیک به ۲۰ هزار متر زیر بار رفته است و حوزه‌های محتلف مدیریت شهری مانند حمل‌ونقل، خدمات شهری، فنی‌مهندسی و … همچنین شرکت‌های خصوصی در این نمایشگاه حاضر هستند.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که هدف از برگزاری نمایشگاه جامع شهری چیست؟ اظهار کرد: هدف جدی این است که بتوانیم تعاملات تجاری، اقتصادی و بازرگانی میان مدیریت شهری با شرکت‌های خصوصی فعال شود و با برقراری روابط فنی، توسعه ارتباطات مجموعه‌های مختلف شهرداری با بخش خصوصی رقم بخورد.

محمدخانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد روند انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب و ترافیک‌ساز با حمایت مساعد وزارت محترم صمت و نمایندگان مردم در شورای شهر تهران تسریع شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 27434

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =