زمین چمن مصنوعی ورزشی برای بانوان در مناطق تهران احداث می‌شود

نادعلی از احداث زمین چمن مصنوعی ورزشی برای بانوان در مناطق تهران خبر داد.

به گزارش شهر؛ در ادامه سلسله بازدیدهای چهارشنبه‌های فرهنگی علیرضا نادعل سخنگو و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی در منطقه ۱۷ شهرداری تهران حضور پیدا کرد.

در این بازدید که غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ و جمعی از معاونین منطقه حضور داشتند ابتدا علیرضا نادعلی؛ نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور ادای احترام به مقام‌والای شهدا در گلزار شهدا حضور پیدا و به شهیدان ادای احترام کرد و سپس از مجموعه سینما و مرکز همایش بهاران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید اظهار کرد: منطقه ۱۷ شهر تهران دارالشهدا پایتخت است و شهروندان انقلابی و مومن زیادی در این منطقه ساکن هستند؛ لذا توجه به رویکردهای فرهنگی در این منطقه اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مدیریت شهری تهران اهمیت بالایی دارد؛ این منطقه ۴ هزار شهید والا مقام تقدیم ایران اسلامی کرده است و ساخت یادبود ۴ هزار شهید در منطقه ۱۷ از جمله اقداماتی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی مدیریت شهری تهران دنبال می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از سینما و مرکز همایش‌های بهاران ادامه داد: این مجموعه نزدیک ۱۲ سال بود که از قسمت سینمایی این مجموعه فرهنگی استفاده نمی‌شد و شهروندان از قسمت سینما این مجموعه بی‌بهره بودند که به‌زودی این مشکل حل خواهد شد.

نادعلی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری تهران در زمینه توجه به ورزش بانوان ادامه داد: متاسفانه امکانات مناسبی برای بانوان و ورزش‌های همگانی تخصیص داده نشده بود اما در مجموعه بوستان بهاران در منطقه ۱۷ شهرداری تهران در بازدید مشاهده شد که بانوان در ورزش همگانی با لباس متحدالشکل و موسیقی میهنی و وطنی در حال انجام ورزش همگانی بودند که این موضوع جای تقدیر دارد.

بر اساس این گزارش در ادامه بازدید نادعلی از زمین‌های چمن فوتبال بوستان الهادی بازدید کرد و ادامه داد: دو زمین فوتبال در منطقه ۱۷ شهرداری تهران توسط منطقه بازسازی شده است و این موضوع باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی می‌شود.

وی افزود: همچنین تا آخر سال دوهزار زمین چمن ترمیم می‌شود که این موضوع باعث می‌شود ورودی آسیب اجتماعی کاهش یابد.

نادعلی گفت: زمین چمن مصنوعی فوتبال مخصوص بانوان از جمله نکاتی است که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و امیدواریم در هر منطقه حداقل یک زمین چمن مصنوعی مخصوص بانوان داشته باشیم.

در ادامه بازدید علیرضا نادعلی؛ سخنگو و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در باغ راه حضرت فاطمه(س) بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: با باز آفرینی این طرح سرانه فرهنگی منطقه ۱۷ شهرداری تهران مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت؛ در دوره ششم مدیریت شهری تهران بنا به کاهش فاصله شمال و جنوب تهران داریم.

وی افزود: در این دوره سعی کردیم در بودجه ۱۴۰۱ و در برخی پروژه‌ها فاصله شمال و جنوب شهر تهران را کاهش دهیم؛ اتمام باغ راه حضرت فاطمه(س) می‌تواند سرانه فرهنگی منطقه ۱۷ را افزایش دهد.

نادعلی در ادامه از مجموعه فرهنگی تفریحی ورزشی رضوان بازدید کرد و با اشاره به لزوم توجه به موضوعات فرهنگی گفت: نزدیک صد هزار متر مربع با اتمام این پروژه به سرانه ورزشی و فرهنگی منطقه اضافه خواهد شد که این موضوع اهمیت بالایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن بازدید از مرکز توانمند سازی کوثر در منطقه ۱۷ شهرداری تهران تصریح کرد: در این مجموعه از بانوان سرپرست خانوار برای کارآفرینی استفاده شده است که اتفاق بسیار خوبی را رقم زده است.

غلامرضا شنگی؛ شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به ظرفیت مشارکت پذیری بالا در منطقه گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه ۱۷، مشارکت پذیری مردم است و بیشترین درصد مشارکت پذیری در زمینه‌های مخلتف را در منطقه داریم؛ از پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا دوران دفاع مقدس و تمام بحران‌هایی که نه تنها در منطقه و تهران، بلکه در سطح کشور و حتی برون مرزی وجود داشته، مردم این منطقه مشارکت‌های گسترده‌ای داشته‌اند و اقدامات در خور توجهی انجام داده‌اند.

شنگی اظهار کرد: در حوزه‌های کاربردی شهر هم تلاش کرده‌ایم زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را افزایش دهیم که یکی از آنها پروژه مجتمع رضوان است که امید است با تکمیل آن به زیرساخت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه افزوده شود.

شهردار منطقه با اشاره به اقداماتی که در حوزه گردشگری اتفاق افتاده خاطرنشان کرد: اقدامات قابل توجهی در حوزه گردشگری و تفرج گاهی آماده کرده‌ایم تا فضایی برای خانواده‌ها باشد تا به راحتی بتوانند از ظرفیت‌های شهری استفاده کنند.

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام/

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 27438

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =