پیش‌بینی هزار و ۸۰۰ سایت اسکان اضطراری در پایتخت/ باید برای ۳ میلیون نفر در تهران امکان تخلیه اضطراری فراهم شود

معاون شهرسازی، خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: بر اساس طرح جامع تخلیه و اسکان اضطراری، باید هزار و ۸۰۰ سایت تخلیه و اسکان در شهر تهران مکان‌یابی و تعریف شود.

رضا بصیری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه طرح جامع تخلیه و اسکان اضطراری در حوزه مدیریت بحران تعریف شده است، اظهار کرد: اگر تهران با فاجعه طبیعی که عمدتا زلزله شدید است، مواجه شود باید ببینیم چه حجمی از تلفات را خواهیم داشت و باید برای بازماندگان، تخلیه و اسکان چه برنامه‌ای داشته باشیم؟

معاون شهرسازی، خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام اینکه اقدامات موثر و خوبی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران صورت گرفته اما کافی نبوده است، تصریح کرد: بر اساس اسناد بالادستی ملی باید برای دو تا سه میلیون نفر در تهران امکان تخلیه اضطراری فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: باید هزار و ۸۰۰ سایت را در داخل شهر تهران مکان‌یابی و برنامه فیزیکی برای آن تعریف کنیم که قطعاً مراحل تصویب داخل و خارج از شهرداری را به دنبال دارد.

بصیری گفت: دو تا سه هفته آینده فراخوان طرح تخلیه و اسکان اضطراری منتشر خواهد شد و بازه زمانی ۲۴ ماهه برای آن در نظر گرفته‌ایم که اگر امروز شروع کنیم شهریورماه ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 27479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =